HERKEZ BEYENSİN BENİ :D

       

     Şimdi biz küçükken çok fakirdik ve annem de bize değil zenginlerin çocuklarına bakıyordu ya. Sağ olsun onlar da eski Cin Ali ve Ayşegül kitaplarını bana gönderirlerdi. O nasıl bir heyecandı yarabbim.

             '' Ve onlar yıldızlar gibi

               gözleri ışıl ışıl yananlar

               oyuncak için değil                              

               kağıt kalem kitap için gizlice ağlayanlar''

        Offf. Bir tuhaf oldum be. Demem o ki Türkçe'ye merakım da o aralar başladı. Ve benden bir üst sınıfta okuyan ağabeyimin Türkçe kitabındaki şiir ve metinleri, ki en sevdiklerim La Fontaine'in fabllarıydı,  okuyarak devam etti. 

        İngilizce yazar, okur, konuşur, dinlerken İngilizce kurallarını sahiplenir, İngilizce'yi kimseye ezdirmem. Öğrencilerimin yaptığı ''yeeaaa hocaaaam bu kelimenin İngilizce'si çok saçma, İngilizce şarkı sözleri şöyle uyduruk, şu güzel cümleyi İngilizce'ye çevirince ne boş laflar çıkıyor, İngilizler niye Türkçe öğrenmiyor?'' gibi isyanlarda, yakınmalarda güzelce savunur, tatmin edici cevapları vermeye çalışırım. Keza iş; yazımı ayrı, okuması ayrı güzel, sokak ağzı ayrı, deyimleri atasözleri apayrı güzel Türkçem'e gelince adeta bir kaplan kesilirim. Türkçe konuşurken araya İngilizce sözcük karıştıranları kınarım. Öğrencimse kızarım, yaşça büyüğümse, ''Lütfen etmeyin, eylemeyin, Türkçe'de karşılığı olan bir kelimeyi İngilizce söylemeyin'' derim, arkadaşımsa, ''Hooop dur bakalım orada. Türkçen kıt mı lan it?'' derim.  

       Lakin, her şey bir yana, Facebook çıktığından beri beni delirtip saçımı başımı yoldurtan Türkçe katliamları var ki, kelimeler kifayetsiz kalıyor anlatmaya. 

     Şu ana kadar öğretmen hanım çizgimi korudum ama artık dayanamayacağım! Ulan Kiremithaneliler, Ulan Şakirpaşalılar! Ulan hayatında bir futbol gazetesinin İddaa ekini bile mi okumadın? Ya sen, profiline ''Hayat Üniversitesi''nde okudu yazan kadın, magazin programlarındaki altyazıları bile mi okumadın? Peki sen, şöyle yapanla olmaz böyle yapanla olmaz iletilerinle erkeklerin hayallerini yıkan seksi emo kız, Justin Bieber'ın hayatını araştır oku bari. 
Hemen şimdi kalkıp, öğleden sonra gelecek arkadaşlarım için ortalığı toparlamaya başlamam gerekiyor ama TDK damarım tuttu bir kere. Allah'a şükür benim öğrencilerim köy çocuğu oldukları için ''yhaaa, qusel, chok'' gibi kelimelerle alakaları yok, ''herkez, beyendim, deyil, ayile'' gibi hatalarını da düzeltip doğrusunu öğretmeye çalışıyorum. Ancak şu Facebook'taki Kezban ve Kamil'lere biz çözüm bulamıyorum. Çünkü cahiliyetle özgüven doğru orantılı. Cehalet arttıkça özgüven artıyor adamlarda ve eleştiriye, öğrenmeye bir duvar gibi kapalı oluyorlar. Elimden gelen tek bir şey var, o tipleri arkadaş listemden çıkarmak, hatta çıkardığımı anlamasınlar diye bir de üstüne engellemek. 
         Oyyyy ben n'idem nasıl edem başım alıp nere gidem..    

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İrem Çağıl

Eli yüzü düzgün öğretmen kız takip altında