Yeni evim yeni mutfağım

Tebeşirle yazılıp silinebilir yapışkanlı folyo.. 2 metre/45 cm- www.yuzlercecesit.com'dan aldım. 25 liraydı sanırım.


















Buzdolabımı mutfak dolaplarımın rengine uysun diye almadım. 2 yıldır öğrencilikten kalma  büyük ama su akıtan rezil buzdolabımı Big Chill marka mavi ya da turuncu buzdolabıyla değiştieme fantazim vardı. Ama 3bin dolar+ABD'den kargo ücreti bana açık açık ''Öğretmenlere satış yapmıyoruz, sen en iyisi spotçulara bak öptüm cnm'' diyordu. E ne yapayım zengin koca da bulamıyorum, baktım Vestel pek retro görüntüsü olmasa da sevimli duran bu renkli buzdolaplarını üretmiş. Büyük boy-no frost olanını aldım. Yani grubun en pahalı buzdolabını aldım. Liste fiyatı 2300 lira. Ama eliyüzüdüzgünöğretmenkız şansı Adanam'da turuncu diye kimse bunu almaya yanaşmazmış, bana peşin 1600e verdiler :) 





Yapışkanlı folyo olmasa biz dekorasyon meraklısı fakir insanlar ne yapardık bilmiyorum. (House Beautiful, Evim ve Home-art'ın sayfalarına salya akıttığım söyleniyor. Doğrudur.) Hizmetçi tutamayacak kadar fakir, çok dolaplı bir mutfak ve çok kap kacağa sahip olacak kadar zengin olduğum için dolapları adlandırmayı uygun buldum. Mutfağımda çoğu zaman üniversite öğrencisi arkadaşlarım yemek yaparlar. Ben yerim. ''Tubaaa şu nerede bu nerede?'' diye sormalarından bıkmıştım. Etiketleri neden ingilizce yazmadın eleştirileri aldım bir kaç kişiden. Ama bunu itici buluyorum. ''Merhaba ben ingilizce biliyorum'' Bunu sadece çocuk sahibi olsaydım onun ingilizce öğrenmesi için yapardım. 

Anneme her gidişimde önceden yapıp buzluğa attığı yüksük çorbalarından alıp geldiğim ve 5 dakikada pişirip ziyafet çektiğim doğrudur. 

Bir öğretmenin (zengin kocayla evli değilse) evine asla almayacağı bu lambayı bana hediye eden arkadaşım Tuğçe'ye teşekkürü borç bildim dakika başı mesaj atıp ne kadar şanslı olduğumu söylüyorum. www.altincicadde.com'dan  markası da tokalı aydınlatma. 275 liraydı sanırım





''we can do it'' feminist duvar saatimi www.evmanya.com'dan 24 liraya aldım.

Yıllar önce Bim'den aldığım ve kitaplık olarak kullandığım ayakkabılık 2 senedir erzak dolabı olarak hizmet veriyor. Tabi ki yapışkanlı folyoyla kapladım.


 
Öğrenciyken İstikbal'den taksitle 500 liraya aldığım, mezun olup da il yıl atanamayınca bütün taksitlerini annemin ödemek zorunda kaldığı yemek masamı, salonuma country masa sandalye yaptırdığım için artık mutfakta kullanıyorum. İyi ki zamanında 6 kişiliği pahalı olduğu için 4 kişilk almışım :) Perdeler ise English Home. Vintage fon perdenin birini geçen yıl %50 indirimden 50 liraya aldım. Diğerini de bu yılki %50 indirimden 50 liraya alarak çiftledim :) Azmime sağlık. Evimdeki tüm dantel perdeler de English Home Outlet'in 2. kalite ürünler sepetinden bedavadan biraz pahalıya alındı.

Annem bunları henüz görmedi, ama görse eminim ''Sen oluksun galan'' derdi. :)



Bundan 3 yıl öncesine dek, yani hayallerimdeki hayata kavuşana dek, mutfak benim için hep başkalarına imrenmek, hep yoksulluk, hep çaresizlikti, kendime en çok acıdığım yer mutfaktı. İclal Aydın* söylerdi, ben sessiz sessiz ağlardım. Ağladığım anlaşılmasın diye patates dilimlerinden kapaklar yapardım gözlerime. 

*
''Yağmur yağıyor...

Mutfak cam
ındayım....

Nasıl üşüdüğümü bilemezsin.

Menekşelerim çiçek vermiyorartık anne,

Söylediğin gibi hep dibinden su verdim ama.....

Şimdi telefon açsam sana,

Sesini duymak da yetmiyor ki.

Hep aynı cümleler: ''Babamlar nasıl? ilaçlarını aldınmı?....''

Nedenini bilmediğim bir ağlamak var içimde

Bir yerlere sığdıramayorum yüreğimi

Bazen dalıp giderdin mutfakta yemek yaparken,

Tahta kaşıkla tencerenin başında öylece.

Ne düşünürdün acaba?''





Allahtan o zamanlar Didem Madak'ı* tanımıyordum. Ki çok daha umutsuz 

olurdum zamanla.


*
Mutfağa gidip domates çorbası pişirdim. Çoktandır 

öksüz olan mutfakta Buğulandı ve ağladı 

camlar, Gözyaşlarını kuruladım perdelerin 

ucuyla. Çoktandır öksüz olan dünyaya baktım, Allah 

babasıyla baş başa kalmış insanlara, Poşetin tamamını 

beş bardak suya boşaltınca, Sanki biraz 

rahatladım. Kazanlar dolusu çorba kaynatsam 

sanki, Artık kimse mutsuz olmayacaktı. Ah...dedim 

sonra, Ah! 

Yorumlar

  1. haha okurken bir anda gülmeye başladım :D
    adanada kimse turuncuyu almaz diye o kadar indirim yaptılar hee :D
    çok iyi ya..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendimi acındırırken aynı zamanda da arkadaşları güldürebiliyorsam katlanılabilir hale gelmişim demektir. Teşşekkürler..

      Sil
  2. Mutfağına bayıldım! Ben de evimi böyle döşemek isterdim. Ama retro ve vintage ürünleri nereden bulacağımı bilemediğimden, bulsam da çok pahalı olacağını düşündüğümden hiç girişmedim o işlere. En ince detayına kadar düşünmüşsün, emeğine sağlık, sonuç mükemmel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok çok teşekkür ederim. Ev benim olsa mutfak dolaplarını söker atar, tamamen country raflarla döşerim ama kiralık evi elimden geldiğince az para harcayarak güzelleştirmeye çalışıyorum. Bu fotoğraflardan daha güncel hali daha da güzel mutfağımın. Duvarkağıdı yaptırdım yine country stilde. Ve inan ben öğretmen maaşıyla kira ödeyerek tek başıma bunları yapabiliyorsam sen de yapabilirsin. Elimden geldiğince fikir veririm. Mutfağımın yeni halini yarın atarim. Ya da yarın fırsatım olmaz, annemlere gideceğim. Pazartesi atarım inşallah.

      Sil
  3. bak burda senin mutfağı buldum

    http://www.yapidekoratif.com/yapiskanli-folyo/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim gibi malgöz olmayın

Taklitçi Geldi Haaaanııııımmm