Giyinme Odam


 Residence hayranları bilir. Eski evim 2+1 olduğundan giyinme ve sinema odam birdi. Ekim'den bu yana oturduğum yeni evim ise 3+1 olduğu için bir başıma güzelce yayıldım. Buyrun, giyinme odamda bir tur dönün. Gardrobumdan bir elbise alıp aynanın karşısında üstünüze tutun. Bakalım nasıl duracak? Tabi ki şaka yaptım. Kıyafet ödünç vermem. Almam da. Birsürü kıyafetim var, ödünç almaya ihtiyacım yok zaten. Annemin en çok endişelendiği konulardan biri zaten kıyafet, diğeri kap kacak, ha bir de ayakkabı. Ona sorsanız çula çaputa döktüğüm parayla TOKİ'ye yazılıp ev sahibi olabilirmişim. Ama ben zekatımı veriyorum. O konuda sıkıntı yok. Sürekli yeni ayakkabı ve giysi almama rağmen ekstra dolaba ihtiyacım olmuyor.Yenilerini aldıkça sıkıldıklarımı bizim kızlara veriyorum. (Kuzenim ve üniversiteli arkadaşlarım)
Yahu gardrobumu öyle böyle değil çok seviyorum. Yine Residence'ımın hayranları bilir, bu gardrobu ve takımı olan bir kaç eşyayı daha yeni bir gardrop karşılığında bir teyzeden almıştım.

Bu koltuk da gardrobun takımından. Ayna 2006'dan beri geziyor benimle. Eskişehir'deki öğrenciliğim sırasında birisi sevabına vermişti sağ olsun.

Piyasasından daha ucuza aldığım bir şeyle övünmek, benim adeta enerji kaynağım. Ütü yapmaktan nefret ederim diyeceğim, kim sever ki diyeceksiniz. Ama çevremdeki yaşıtım ve meslektaşım kadınlar hep evli ve kocadan görme oldukları için en az 15 günde bir evlerine bu işlere bakan bir kadın geliyor. Onlar kessin seslerini. Sözüm gerçekten ütü yapan kadınlara. Arkadaşlar, ütü yapmak kadar boktan bir iş yok biliyorum. Şu gördüğünüz ütü masasını bu işi biraz daha sempatik kılması için aldım. Nitekim gerçekten de işe yaradı. Dikkat ederseniz yanlarda kanatları var. İstediğiniz zaman açıp genişletebiliyorsunuz. Ben çoğu zaman bu şekilde kullanıyorum. Tam prizin de dibine koydum ki her an elimin altında olsun. Sabah seçerim ben o gün giyeceğim kıyafeti. Elimi attım mı ne gelirse onu giyerim. Zaten köyde çalışıyorum, kime beğendireceğim de kendimi. Neyse, o an elime gelen gömlek kırışıksa çekmeceden ütüyü ve suyu çıkarıyorum, bir yandan eteğimi giyerken gömleği hoop 2 dakikada ütüleyiveriyorum. Bu masa sayesinde ütü ekstra bir ev işi olmaktan çıktı. Ha, konumuza dönelim. Ben çoğu zaman sevmediğim bir eşyayı yenisini almadan üniversite öğrencilerine veririm. Bir şeyi elden hemen çıkarırsam yerine yenisi de hemen gelir diye düşünüyorum. Biraz feng shui falan o taraklarda bezim vardır. Eski sıradan ütü masamı (eski dediğime bakmayın, evimdeki en eski eşya 3 kez kullanılmadan birilerine verilir) verdim. İnternette hayalimde canlandırdığım, eh tabi hayal gücümü geliştirmeme bolca katkı sağlayan mudo concept'e her daim teşekkürü bir borç bilirim, hasır çekmeceli dolaplı ütü masalarını araştırmaya koyuldum. Baktım bunların fiyatı ortalama 350'den başlıyor. 500'e kadar gidiyor. Eliyüzüdüzgün bir öğretmen kız buna hak etmediği parayı vermez. Beklesin hele. Ütü gerektirmeyen giysileri giymeye devam dedim. Ve bir gün boş boş Adana sokaklarında yürürken bir züccaciyenin önünde bunu gördüm. Sordum, 250 lira dedi. Öğrenci indirimi olmaz mı falan dedimse de adam taviz vermedi. ''Araştırın daha uygununu bulamazsınız'' diye de bir mediamarkt göndermesi yaptı. Neyse çıktım, arkadaşıma gittim. Durumu anlattım. Sizden çirkef olmasın, arkadaşımın çok çirkef bir anası vardır. ''yürü gız gidiyoruz o dükkana.'' dedi ve çekti kolumdan. 200 liraya aldığım ütü masam 1 saat sonra evime teslim edildi :)

Retro mobilyaya aşığız değil mi? İkea'dan 150 lira :)




Yorumlar

  1. Çok zevklisin Tuba, imreniyorum valla sana...daha çok foto paylaş bizimle, biraz örnek alayım kendime :))
    Şu ütü masası harikaymış gerçekten, ben de ütü yapmaktan nefret ederim, hele hele o iğrenç metal masaları açıp kapamaktan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) residenceımdan daha çooook fotoğraf eklerim. Bayılırım evimle eşyamla hava atmaya

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Teyzelere nazın geçiyorsa çok var aslında evinde bunlardan olup da atsan atılmaz satsan satılmaz ne yapayım diyenler

      Sil
  3. o koltuk bir zamanların klasiği. teyzemde vardı, görünce hüzünlendim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim ailem koltuk nedir bilmediği, atadan fakir olduğu için böyle bir koltuğu aileden yadigar almak yerine yabancı birinden parayla aldım :)

      Sil
  4. Görsellere bakınca retro bi mağazada alışverişe çıkmışım gibi hissettim, ellerine sağlık harika iş çıkarmışsın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bu blogu evimle hava atmak için açtım. Amacıma ulaştıysam ne mutlu bana :)

      Sil
  5. Evinin geri kalanını gibi bu odayı da beğenmedim o dolap filan çok çirkin çok... :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski resimlere yapılan yorumların bildirimi gelmiyor yeeaaa! Giyinme odama bir de epeski bir şifonyer ekledim. İyice çirkinleşti :)

      Sil
  6. merhaba ütü masası ile ilgili birkaç soru sormak isterim :)
    kenarları açıldığı zaman ütülenen bir şeyde birleşen kısımların izi kalıyor mu ya da herhangi bir sorun oluyor mu ?
    yuksekliği nasıl sizin icin alçak oldugu için zorlanıyor musunuz son olarak ütü koyulan kısmına buhar kazanlı ütü sıgar mı sızce ?
    cok tesekkur ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Kenarları açılınca birleşim kısmının üstünde kalan yer buruşuk kalıyor. Ütü esnasında biraz kıyafeti kaydırıp, ütülemeye devam ediyorum.

      Yüksekliği 81 cm. Ben 158 boyunda olduğum için, bana uygun. Daha uzun boyluları rahatsız eder mi bilmem.

      Ütü koyulan kısmına klasik ütü tam oturuyor. Kazanlı ütü sığmaz.

      Ben sağ kanadı hiç açmıyorum. Ütüyü oraya koymak tehlikeli çünkü. En ufak yanlış bir harekette, kanat kapanıp, ütü yere düşebilir.

      Benim gibi az kullanıyorsanız ve ütü konusunda hassas değilseniz -mesela kışın kazağın içinden giyeceğim bir gömleğim sadece görünen yerlerini ütülerim- ütü odanız yoksa ve estetik benim için çok önemli diyorsanız tavsiye ederim.

      Ama estetik de neymiş, önemli olan işlevi diyorsanız ve yoğun bir ütü kullanıcısıysanız tavsiye etmem. Oyuncak gibi.

      Sil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim gibi malgöz olmayın

Taklitçi Geldi Haaaanııııımmm