Türk Kahvesi Mevzuu



Lafa gelince ''Bakır cezveden kahve içmek gibisi yok'' diye vikviklerim çoğunuz gibi ama bir şeyin elektroniği çıkmışsa illa alınacak diyenlerdenim. İlk elektronik cezvem Sinbo'ydu tabi ucuz olduğu için. (Şu anki fiyatı 20-30 lira arasında değişiyor) Bu meretlerin özel bir marifeti yok. Kettle gibi, en ucuzu da en pahalısı da aynı işi görüyor. 



Ama ben görgüsüzüm. Şekilciyim bir kere. Hem çeşit çeşit cezvem var demek için, 3 boy bakır cezve de aldım. Nostalji severim dedim, minik emaye cezve de aldım. Gittim Bernardo'dan çok ucuz diye cam cezve de aldım. Bilmeyenler için söyleyeyim, cam cezve bildiğimiz ateşte kullanılabiliyor. Ama benim gibi içi boşken ateşin üstüne koyma salaklığını yapmayın, çat diye ortadan ikiye ayırmayın. 
Benim cam cezve buydu. Bernardo. Çok çirkin. siz bunu almayın. Tantitoni'deki daha güzel. Çaydanlık, cezve, tencere.. Bu cam ürünler çok ucuz.


Emaye cezvem de bu. (Tek kişilik) Gittigidiyor'da 20 lira.  Ben İzmir'de uyduruk bir züccaciyeden 4 liraya mı ne aldım. Emaye bir kere tabiatında çok cici bir şey. Kadınsı bir de.. Zarif.. Emaye kap kacak kullnırken insan kendini biraz seksi, biraz da anne gibi hissediyor. Ama fazla kullanıp eskitmeyin. Hem temizlemesi zor, hem sapı kopmaya meyilli.

Neyse.. Mutfağıma çelik cezve, tencere, çaydanlık hiç girmedi. Sebebi ? Hımmm. Çok çirkin çünkü.

Bir şeyi beğenince, ona ihtiyacım yoksa yine de alırım. Anneme, ablama ya da yeni evlenen/evlenmek üzere olan bir arkadaşıma hediye ederim. En çok hediye ettiğim şeyler elektronik cezve/kahve makinesi ve türk kahve fincanıdır. Evimde kullanmadığım şeyleri barındırmam. 8 tane fincanım var. Aynı anda en fazla 5 kişi falan gelir zaten bana.

Geçen yıl mı, önceki yıl mı ne, tam hatırlamıyorum. Artık fakir değilim, şu Sinbo çirkin cezveden kurtulayım dedim. Baktım Boyner'de Korkmaz marka çelik ama renkli cezveler çıkmış. Yeşiline 80 lira bayıldım. Malımı iyi kullanırım ben, evde de bozacak kimse yok diye fatura, ambalaj, belge vs itici kağıtları
 hemen çöpe atarım. Bu adi makine 3. kullanımdan sonra bozuldu. Hooop o tamir edilene kadar idareten kullanayım diye Sinbo'ya döndüm. Taş gibi çalışıyor o da . Düşünsene çıldırırsın. 


Hem zengin kocanız yoksa, hem de retro/vintage/shabby chic/country taraklarında beziniz varsa boku yediniz demektir. Şimdi hem ucuz hem vintage kahve makinesi bulamıyorum bir kere. Dahası pahalısını bile bulamıyorum. Çünkü eskiden kahve makinesi yoktu.
 

İdare eder diyebileceğim şu var. Belki bunu alırım. Fiyat araştırmasını www.akakce.com'dan yapıyorum. Beğendiğin ürünün tüm online satış mağazalarındaki fiyatlarını, kargo ücretlerini falan önüne sıralıyor. Tam tembel işi.

Bu aralar, en pahalısı en iyisidircilerin taktığı şu Arçelik Telve'yi çok görüyorum. Cafe ve işyerlerinde kullanımını anlıyorum ama eve yakıştırmıyorum. Kaba, çirkin ve maskülen. yok efendim neymiş hemencik yapıyormuş kahveyi, su haznesi sayesinde her defasında su doldurma derdi yokmuş, başını bekleme taşma derdi yokmuş. muş da muş. Sanki kahve yapmak çok uzun sürüyor diyen kadınlar değil oturup üzüm yapraklarının içine pirinç dolduranlar. 

Bunlar da 2 yıldır kullandığım fincanlar. İkisi de Bernardo'dan. Hala da satılıyor. Dolayısıyla herkeste var. O yüzden çok sıkıldım. Her zaman yaptığım gibi anneme verip, kendime yeni fincanlar alacağım. Kullandığım fincanlar İngiliz kraliyet ailesi tarzımı birebir yansıtmasa da ekonomikler. Gül desenliyi 6lı set halinde %50 indirimle 35 liraya aldım. Kırmızı kareli tabağı olanı da %50 indirimde tanesi 3,5 liradan 2 tane aldım.



 
Biz de biliriz el yapımı, italyan işi, kıvrımları seksi, romantik, vintage, anneanne işi fincan kullanmasını. Ama öğretmeniz ne yapalım. Eliyüzüdüzgün bir hanım kız da olsak bunları aldıracak bir zengin koca bulamıyoruz.


Belce marka. Porselensepeti'nde satılıyor


Beymen'de satılan Pip Studio marka fincan

Beymen çok pahalıdır da benzerini Mudo'da beğendim. Şu anda 4lüsü 60 lira. 30'a düşsün alacağım. 
MUDO


Bir süre ayakkabı almazsam belki de şunu alırım. Mikasa Moor marka. Evmanya ve Altıncıcadde'de pahalı her zamanki gibi. 170 lira mı ne. Hep imdadıma yetişen Evidea'da 140 lira.






Kahve bahane.. Güzel fincanlarla konu komşuya caka satmak şahane.

Yorumlar

  1. Şu en sondaki yeşil fincana bayıldım yaa! Ne güzeller. Ben pazardan alunma klasik ötesi iğren. 15 liralık fincanları kullanıyorum. Kırılsa da hepsi atsam çöpe. Ayrıca yazıların çok komik ve içten. Okurken gülüyorum. :) ha birde bende de var elektrikli kahve makinesi. Markası arzum. Şimdilik bişey olmadı. Bunu dedim ya kesin yarına bozulur.. bozulursa haber veririm almazsın :) çenem düştü kusura bakma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meronimo, dedim ya şekilciyim. Arzum'dan herkes çok memnun ama görüntüsü hoşuma gitmiyor. O yüzden hiç düşünmedim.

      Ve, amacım güldürürken düşündürmemek :) Çünkü ben gülerken düşünmüyorum. Ota boka kafayı takıp arabeske bağlamak, ve sağa sola sataşmak yerine kendimi seyredip kendim kendime gülmeye başladım. Biriyle dalga geçince ukala diyorlar, artık sadece kendimle dalga geçiyorum.
      Paran varsa kendine havalı fincanlar al. Yeni fincan almak, romantik bir erkekten çiçek almak gibi hissettiriyor. Zaten 2 tane alsan yeter. Kahveyi genelde ya tek başımıza içeriz ya da dedikodu yapabileceğimiz bir kişiyle.

      Sil
  2. belce marka fincan iyi hoş, pek bi gösterişli ama; onda fal kapatılmaz ki anacım. ağzı yamuk yumuk. mazallah bizim kısmetler başka yerlere kayıverirler sonra -yamuk durduğu için-:)
    ı ıh. almam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen şuna kısaca param yok desene ayol :D Benimle kahve içen arkadaşlarım fal kapatmaya ihtiyaç duymuyor ki hem. ''Fal günah kızlar'' diyorum ve başlıyorum erkeklerin sikip attığı özgüvenlerini tedavi edecek laflar etmeye. Artık kahveye milleti randevuyla kabul eder oldum.

      Sil
  3. Haha anlatım süper yüzümde bi gülümseme ile okudum:))
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  4. Merhaba
    Bir türk kahvesi tiryakisi olarak fincan hastalığım var. Kahve makinası farketmez.Fincanlara bayıldım. Ensondakine bayıldım. Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde Adana'ma yolun düşerse kahveye beklerim. Çünkü en sondaki yeşil fincanı sipariş ettim. Bugün yarın gelir inşallah

      Sil
  5. Şu sıradan şeyleri bu kadar eğlenceli anlatma tarzın var ya beni benden alıyor. Kafam dağılsın, yüzüm gülsün diye bile geliyorum ziyarete, ellerine sağlık:) Farkındaysan fincan kahve konusuna hiç girmedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de girme zaten. Gözümü kararttım, bir süre ayakkabı almam dedim. Mikasa moor fincanı evidea'dan sipariş ettim. Özür mesajı attılar; tedarik edemiyoruz falan. Paran mı var derdin var yaa! Mudo'nun indirimlerini beklemek çok daha mantıklı ki hem. 6 tane fincana 140 lira verecektim resmen. Annem duysa, ''Ben sana paranı biriktir TOKİ'ye yazıl demedim mi! Bekar adam tencerede pişirir kapağında yer'' derdi.

      Sil
  6. Annenin ellerinden öpüyorum:) Haklı kadın:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

İrem Çağıl

Eli yüzü düzgün öğretmen kız takip altında