Çatlayınız residence




Şu an elimde çok uyduruk eski bilgisayarım var. O kadar yavaşlamış ki, resimleri yükleyeceğim diye bir tanesini bir kaç kez eklemiş olabilirim. ''Ne görgüsüzsün canım anladık residenceın çok güzel de gözümüze gözümüze sokmana gerek yok'' dediğinizi duyuyorum. 

Yeni karyolamdan daha önce bahsetmiştim. Ekim'de yeni evime taşındığımda çoktan siparişini vermiştim ama marangozun yoğunluğundan dolayı uzunca bir süre yer yatağında yatmıştım. Ama sonucu görünce beklediğime değdiğini anladım. Pek çoğunuz gibi ben de bir ingiliz country dekorasyon hayranıyım. Hepimiz kraliyet ailesinden geliyoruz, maşallahımız var. Lakin çoğunuzun bilmediği şey, ben bu yola 2005 yılında baş koymuştum. Param pulum olmadığından ve o sıralar 18 yaşımda olduğumdan, sadece hayal kurabiliyordum tabi. Adana'da Tepe Home'da beyazını görüp vurulmuştum ilk country yatak odama. O zamanlarki fiyatını hatırlayamıyorum ama geçen yıl son gördüğümde takım olarak 10bin liraydı. Her yıl Tepe Home'da o yatak odası takımının önünde resim çekindim. Sonra gün oldu, devran döndü.. Çekyatlarda, sedirlerde, minderlerde, kıytırıboktan sandıklı bazalarda yattım ve bugünü görmek Allah'tan nasip oldu. 

4 yıldır çalışıyorum ve parayı eve ve ayakkabıya yatırıyorum. Bu süreç içinde şöyle bir özellik geliştirdim: İstediğim şey eğer satın alabileceğimin üstündeyse, ona sahip olamayacağıma kanaat getirip, iş görsün yeter mantığıyla ucuzunu almıyorum artık. Dua ediyorum, bekliyorum. Örneğin, Big Chill ya da Smeg marka renkli retro bir bulaşık makinesi istiyorum. Ve binlerce dolar olan bu zamazingoyu alana dek, idareten 500-600 liraya Altus bulaşık makinesi alayım, ileride imkanım olursa değiştiririm demiyorum. Eğer Big Chill olmayacaksa hiç olmasın. 27 yıldır elimde yıkıyorum,yine elimde yıkamaya devam ederim, sorun değil diyorum.O Big Chill'e yakında sahip olacağıma yürekten inanıyorum. Kendimi kendime ağırdan satıyorum :D
 
Her şeyimle ilgili anlatabilecek bir hikayem olmasını seviyorum. Hiç bir eşyamın bir takımın parçası olarak, hazır bir şekilde kucağıma düşmemiş olması beni sevindiriyor. Yatak odamın zifiri karanlık olmasını isterim uyurken. Dantel perde, evimin tamamında olduğu gibi English Home outletin 2. kalite ürünler sepetinden 15 lira gibi bir fiyata alındı. Rengini bu resimden tam seçemeyeceğiniz koyu toprak/yeşil tonlarındaki perdemi Adana Abidinpaşa Kumaşçılar Caddesi'nden metresi 6 liraya kestirdim ve arkadaşım sağ olsun benim için dikti. Ben de halkalarını geçirdim. Bir altındaki turuncu perde ise komşu teyzenin kullanmadığı eşyaları doldurduğu kolisinden rica edip aldığım bir şey. 

Resimdeki sehpayı ablam, komşusu çöpe atmak üzereyken görmüş ve ''tuba bunu sever'' diyerek istemiş. Sayemde çevremdekiler de çöpçü oldu. Renksizdi.Ya da boyasızdı diyeyim. Tabi ki bir rengi vardı. Açık ahşap rengiydi. Sprey boyayla boyadım. Sprey boyayı nereden mi aldım? Koçtaş'tan.Siz benim gibi salaklık yapmayın. Koçtaş'tan 10 liraya aldığım sprey, mahalle hırdavatçısında 7 liraydı. Üzüldüm.

Bu, aynısından 2 tane olan sandalyemi, çalıştığım köyde birinde görüp istedim. Bahçede kullanıyordu. Eski olduğu için dışarı atmış. Ona bahçede kullanması için iki yeni sandalye götürüp bunları aldım. Tabi ki paslı ayaklarını boyayıp, döşemesini de değiştirmek niyetindeyim. Sırasını bekliyor.




Kızlar, eski yatak başlığımı eski evim eski yatak odamdan hatırlıyorsunuzdur. Yatak başım buydu ama önündeki yatağım kıytırıboktan bir ikinci el bazaydı. O bazayı eski evime taşınan öğrencilere bırakıp antika yatak başlığımı getirdim. Aylardır o köşede bekliyor. Niyetim Sinema odamda duvara asıp pano niyetine kullanmak.Daha iyi bir fikriniz varsa alayım. 

Bunu da eski evimden hatırlarsınız. Fakir anneannemden bana kalan tek yadigar. (Allah rahmet eylesin, cennette peygamberimiz (sav)'e komşu olsun inşallah)

I can only please one person per day, today, i choose me ;)










Makyaj masamı da eski evimden bilirsiniz. Önündeki pufu internetten 70 liraya aldım. Bu fiyata alınabilecek en iyi pufu aldım. İçi de sandık. Çerimi çöpümü dolduruyorum. 





 Pembe olan 1.5 metre uzunluğundaki halıyı, eski evimdeyken sinema/giyinme odamda kullanıyordum. İnternetten (sanırım altıncıcadde'den) 150 liraya aldım salak gibi. Markası Tappetto mu ne. Ha halı on numara beş yıldız o ayrı da, bu eve geçince sarısını 3 metre olandan 150 liraya aldım. İşte o yüzden salaklık olarak değerlendiriyorum. İndirim yakalarsanız kaçırmayın. Bu marka halıya bayıldım. Koridoruma da 3 metrelik yine bu tarz patchwork halı aldım. O ise dinarsu marka. Hiç tavsiye etmem. Bu ona beş çeker. 

 Duvar kağıdım mutfağımdaki gibi Mykagitcim.com'dan.



 Pufum biraz Fas/Morocco stili dedikleri bohem tarza yakın.






 Avizem Adana'da antikacı/ikinci el dükkanından 30 liraya alındı. Nasıl bir antika bu kadar ucuz oluyor derseniz, dükkan sahibinin açıklamasını ileteyim: Şarap gibi yıllandıkça değeri artıyor. Bu 80lerden kaldığı için ucuz
Yazmaktan sıkıldım yaaa. Bu bilgisayar beni delirtti. Haydi bayılın yatak odama

Yorumlar

  1. özellikle yatağa, pufa, makyaj masasına bayıldımmm, güle güle yat, uyu, kullan şekerimmm:)
    eski yatak başlığının altına (işlemeli olmayan kısmına enlemesine) ayna yaptırabilirsin. böylece duvara astığında hem bir işlevi olur, hem aynanın çerçevesi gibi durur, hem de yıpranan boş kısımları gizlenmiş olur bence.
    he bu arada seni everiyom canımcım, ilan verdim.
    gördün mü;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikir on numara. Evde aynasız tek bir oda var, o da mutfak. Oraya da bir cezve asacak bile yer kalmadı ama ne yapalım artık sinema ya da giyinme odasına asarım.

      Ben zengin olduğum için zengin kocaları hak ediyorum hem. Fakirler selam bile vermesin. Iyykkkk. Anam çekmiş çekeceği kadar, ben de mi çekeyim. Pışşşıııııııkkkk

      Sil
  2. bayıldıııııımmmm çığlık atıyorum valla. her ayrıntı birbirinden harika!! yatağın yanındaki mavi sehpaya bittim bittim. şu yatak başını da beyaza yada uçuk pembeye boyamanı tavsiye ederim. pano fikri harika. anneanneciğinin sandığı da ayrı bi muhteşem. allah rahmet eylesin. hepsini güleeee güleee kullan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de şu an şımardığım için tuhaf tuhaf sesler çıkarıyorum :) Mavi komodini geçen yıl altıncıcadde.com'dan mı evmanya.com'dan mı unuttum 160 liraya aldım. Maxxdepo marka. Diğer yanına da aynısının kırmızısını alacağım da tekrar indirime girmesini bekliyorum. Çünkü şu an fiyatı 200-250 arasında değişiyor. Soldaki spreyle yeşile boyadığım saçmasapan komodin öğrenciliğimden kalma. Bir maxxdepo daha alınca onu öğrenci bir arkadaşa vereceğim. Beyaz olan her şeyden fena halde bıktım. Uçuk pembeye bayıldım. Giyinme odamda kırmızı bir metal dolap var onun üstüne assam süper olur sanki. Ama bir ağır bir ağır sorma. Kime astıracağım bilmiyorum

      Sil
  3. çok sevdiğim yatak örtüsü ve bardaklı sürahi için de detaylar lütfen?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yatak örtüsünü yılın 12 ayı %50+%20 indirimde olan Madame Coco'dan 140 liraya aldım. Madame Coco'nun renklerini çok seviyorum. Dinlendirici.. Chakra gibi. Ama Chakra çok kazıkçı. Hiç gereği yok. Bardaklı sürahiyi geçen yıl Mudo'dan 20 liraya aldım. Şu anda hala var. Yeşili de var. Fiyatı değişti mi bilmiyorum ama şu aralar Mudo'nun mutfak banyo reyonunda ciddibir anneler günü indirimi olduğunu biliyorum

      Sil
  4. Sevdiğim ne varsa toplamışsın, benim de ikinci el eşya satan arkadaşım var, yıllardır bana çalışır saolsun. Bi ton yenileme yaptım, daha da sırada bi o kadar eşya var. Tuvalet masası ve komidinler nefismiş, söylemeden geçemiciim:) Şimdi o yatak başını atmamakla çok çok doğru bir karar vermişsin. Hemne nasıl değerlendirebileceğin konusunda fikrimi belirtiyorum, çünkü o tarz bişey bulsam yapacağım ilk şey bu. Senin marangozu tuttum, iyi iş çıkarmışım, eskitme falan gayet yerinde. O başlığı oymalı kısımlar sırta denk gelecek şekilde uzunlamasına kestiriyosun ve yatak odası ya da diğer odalarda kullanabileceğin nefis bir banka dönüştürüyosyn. Altına torna ayak, hımmm nefis olur. Bak sana örnek de vereyim, bi incele ve aklına yatar da yaparsan lütfen bana bi haber ver, Türkiyede bunu yapan yok ama Amerikalı hanımlar bahçelerinde yapıyorlar bu işi.
    http://ajunkersjournal.blogspot.com.tr/2012/09/how-to-build-bench-from-bed-with-barn.html
    http://www.fleamarketgardening.org/2013/09/24/design-notebook-easy-recycled-garden-benches/
    http://littlehouseinthesuburbs.com/2011/08/build-a-garden-bench-from-a-bed.html

    Bir de ahşabı ahşap boyasıyla boya, sprey boyadan daha bereketli hem de sağlıklı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha eskileri, daha orjinalleri senin olsun inşallah. Verdiğin linkleri inceledim. Ne kadar güzel duruyor onlar yahu. Bu konuyu marangoza bir danışayım. Sprey boya konusu tamamen tembelliğimden. Ahşap boyası minicik kaplarda satılıyor ama nasıl olacak o iş?

      Sil
  5. Puf şahane, hayallerinin hepsini gerçekleştirmeni dilerim. :)

    YanıtlaSil
  6. :)) Hobi marketlerdeki bit kadar boyalarla başedilmez zaten. Onları ufak parçalarda kullanıyorum ben. Büyük mobilyalar için yapı marketlerde su bazlı beyaz boyalardan alıyorum, renklendireceğim zaman da karışım yapıyorum. Bazı hobi marketlerde kurslar için satılan büyük boy boyalar var, denk gelirsen onlara da bir bak.

    YanıtlaSil
  7. bence o yatak başına sedir yaptır. balkonun müsaitse oraya koyarsın değilse zaten bulursun bir yer. çok da sevimli olur
    http://www.bydekorasyon.com/mobilyalar/?dir=sedir+modelleri&pic=sedir+modeli+-+08
    (Ayşe)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşe, evimde kullanmadığım bir eşya olduğunu gören arkadaşlarım sağ olsun hemen üstüne çullanıyorç Fakir evli bir arkadaşım kendini ezikledi ezikledi, vay bazamın başlığı yok nooolur bunu bana ver diye. Verdim gitti bile. Zengin olunca böyle oluyor işte, her gün kıyafet almama rağmen yeni bir gardroba ihtiyacım olmuyor çünkü yenisini aldıkça eskileri arkadaşlarım alıyor

      Sil
  8. Ne kıskanacağım ya senin odanı hiç kıskanmadım hem de hiç! Hem de hiç ikiye ayrılmadım benim istediğim tarz bir odan var diye teallahım ya.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayata geliş amacım evimle milleti çatlatmaktı ama bana prim vermedin ;)

      Sil
  9. Yatak, puf ve küçük dolap harika! İyi günlerde kullanın...

    YanıtlaSil
  10. ben senin bu ordan burdan toplama dekorasyon zevkini çok sevdim. çok zevkli seçimler ;)

    YanıtlaSil
  11. vay be birinin hayalimi gerçekleştirdiğini gmrünce bile mutluluk yaşıyorum. Çok hoş eşyalarınız. Ben istanbul'da yaşıyorum. Arada ikinci el satan yerleri gezerim çok pahalı oluyor sizin aldıklarınız gayet uygun ve çok hoşlar. Ya ben gezmesini bilmiyorum. Ya da İstanbul çok uçmuş. Böyle tatlı bir uğraşın olmasına bayıldım. ekonomik imkanlarım olunca inşallah bir gün bende yaparım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin. İstanbul'da vintageın kıymetini bilen insan çoktur. Ondan pahalıdır. Bizim burada vintage falan bilmez kimse. Senin de şöyle bir avantajın var. Sahibinden.com Ben oradan çoğu zaman antika bölümünden çok uygun fiyatlara mpbilya beğeniyorum ama çoğunluğu İstanbul'da oluyor. Bizim buralara göndermiyorlar. Gönderseler bile, bir kitabı 10 liraya taşıyan kargolar, sence bir kitaplığı falan kaça taşır :D Sahibinden.com'u düzenli takip etmelisin

      Sil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

İrem Çağıl

Eli yüzü düzgün öğretmen kız takip altında