İnternet alışverişi nedir ne değildir?

                                                 


Bilgisayarınızı açınca ilk olarak neye bakarsınız? E-posta? Facebook? Instagram? Haberler? ... Ben ilk iş Trendyol'a bakarım. 

Şimdi de bir baktım da Trendyol'dan 2011'den bu yana 22 kez sipariş vermişim. Her biri ortalama 50 liralık alışveriş yapmışım. Yani ortalama 1000 liram Trendyol'a gitmiş. Pişman mıyım? Evet, pişmanım. Alışveriş yaptığıma değil tabi ki, boşuna öyle bir cümle kuracağımı sanmayın. Alışveriş yaptığıma değil, Trendyol'dan alışveriş yaptığıma pişmanım. Neden mi? 2 sebep var: 1- Ürün sipariş ettikten ortalama 1 asır sonra elime geçiyor.    2- O kadar alışveriş yapmama rağmen bir ücretsiz kargo hakkı bile vermiyorlar.  3- Sattıkları markalar çok çok kıytırık ve kıro. Bende bir şeyi sırf ucuz diye alma hastalığı olduğundan ötürü bu Trendyol yüzünden ben de zaman zaman çok keko giyiniyorum. 2 sebep yazmışım, 3 etmiş. Ama adamlar site tasarımını güzel yapmışlar, neler gelmiş bakayım olayında elim ilk önce Trendyol'a belki de bu yüzden gidiyor. Tavsiye etmiyorum. Almayın buradan bir şey.

Gelelim Markafoni'ye. 2012'den bu yana Markafoni'den 10 kez sipariş vermişim. Yine her siparişim ortalama 50 lira. Aynı sebeplerden ötürü Markafoni'yi de hiç tavsiye etmiyorum. 

1v1y'den bahsedeceğim şimdi. Bu siteyi çok havalı buluyorum. Hiç kezban değil. Ve havalı şeyleri severim. 1V1Y'den 2012'den beri 12 kez sipariş vermişim. Fiyat ortalamam hiç değişmiyor, yine 50 lira. Neden bilmem, bu siteyi tavsiye ediyorum. Cool geliyor bana.

Hepiniz gibi kargodan ücret talep etmeyen satıcılara bayılıyorum. Bknz. zizigo. Yakın zamana dek sadece ayakkabı satıyordu, ama şimdi portföyü bayaa genişletmiş. Zizigo'yu aşırı sevmemin tek sebebi ücretsiz kargosu değil, 1-3 işgünü içinde ürünü kargoya vermesi, Zizigom da Zizigom dedirtiyor. 2013'ten bu yana 13 kez sipariş vermişim Zizigo'dan. Bir de bu adamlarda ürün yelpazesi o kadar geniş ki benim gibi zenginlere de hitap ediyor, sizin gibi fakirlere de. Hotiç'te çok pahalı olan bir ayakkabıyı 55 liraya aldım mesela, kaç kez giydiğimi hatırlamıyorum. O kadar rahat ve şık ki. Elle'yi de bilirsiniz çok pahalıdır. Onun da bir babetini 50 liraya aldım. Hayatımda hiç bir babeti bu kadar çok giymedim. Bir ayakkabıyı 6-7 kez giyince sıkılıp, birine veren ben, o babeti kimselere veremiyorum. 

Sıra geldi ev eşyalarına. 3 sitem var: Altıncı cadde, Evmanya ve Evidea.  Tasarım olsun bir kere alacağım sonuçta dediklerimi Altıncıcadde'den aldım, şık olsun fiyatı nispeten uygun olsun dediklerimi Evmanya'dan, işimi görsün yeter ve çok ucuz olsun dediklerimi ise Evidea'dan.. 

Bir de Gittigidiyor var zaman zaman ufat tefek ev ıvır zıvırlarını aldığım. Tavsiye ediyorum. Kargo ücretsiz pek çok ürün var. Hemen gönderiyorlar ve dahası ürünü alıp memnun kalırsanız onay veriyorsunuz, paranız satıcıya aktarılıyor. Ama site tasarımı çok boktan, itici.

Son olarak zurnanın zort dediği yer:  ALIEXPRESS
Aliexpress için söylenecek çok şey var ama yoruldum yazmaktan. Şiddetle tavsiye ediyorum. Merak eden Aliexpress'in neyin nesi olduğunu ekşisözlük'ten araştırsın. Ben anlatmakla uğraşamayacağım. Tek bir şey söyleyeyim: Bildiğiniz gibi kullandığımız ürünlerin hepsi ÇİN'den geliyor. Aliexpress'ten alışveriş yaparken aracıları devreden çıkarıp Türkiye'de bir mağazada görüp beğendiğiniz bir ürünü çok daha ucuza alıyorsunuz. Hem de çoğu üründe kargo beleş. Elinize ulaşma süresi ise ortalama 3 hafta.

Haydi götünüzü kanepeden kaldırmadan para harcayın şimdi. Yaşasın para harcamak! Yaşasın zenginlik! 




Lafı gelmişken bu filmi de tavsiye ediyorum. 

Yorumlar

  1. Zengin oldunda bi bokmu oldun ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Türkçe'si kıt birine göre oldukça etkileyici bir yorum.

      Sil
  2. Merhaba,
    Yazılarınızdan kısa paragraflar halinde alıntı yapıp sözlük sitemde yayınlayabilir miyim?
    Teşekkürler.

    www.looktr.com

    YanıtlaSil
  3. Son bir ayda saatten halıya solüsyondan kılıfa bebek bezinden ıslak mendile kadar genelde toplu alacağımız herseyi n11 den aldık, alıyoruz, çok memnunuz. 2 aya bir modagram alışverişim var, en son 3 tane pantolon aldım, 2 gün sonra elimdeydi, kargo her daim ücretsiz zaten. Her ay butikbebe alışverişim var, orayı da çok seviyorum. Arada morhipodan alırım elbiselerimi, memnun kaldım hep. Evmanyadan bir kez takı dolabı aldım, yanlış ürün gönderdiler blogda rezil ettim. Beni memnun etmek için ikinci dolabı gönderdiler, yanlış geleni ise benim keyfime bıraktılar, bir ay sonra fırsat bulup iade ettim ama bir daha asla alışveriş yapmam ordan, bir de etsy var arada hobi malz alırım, shipping biraz tuzlu ama seviyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ben de etsy'de vintage gelinlikler beğeniyorum. Gelinliği alayım, yanıma yakışacak kocayı sonra bulurum diye düşünüyorum. Ama dediğin gibi kargo ücretleri pahalı. Aslında Türkiye'deki standart sıfır dikim gelinliklere göre neredeyse bedava sayılır eski gelinlikler ama kargoya para verme fikrini çok rahatsız edici buluyorum. Bakayım hele Aliexpresste vintage gelinlik var mı

      Sil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim gibi malgöz olmayın

Allahını seven üstüme çanta atsın!! (İmza: Bütün kadınlar)