Acıma elin yetimine

Merhaba, 
Ben hani şu Facebook listenizdeki, ya da altın günlerinizdeki, ''Başıma ne geldiyse iyi niyetimden geldi''ci salak akrabanız. 

Dün alt komşunun 14 yaşındaki kızı ile 7 yaşındaki oğlu, ellerine tableti almışlar, kapımı geldiler. Kız, kardeşine oyun yükleyeceğini söyleyerek internet şifremi istedi, verdim gönderdim. 

Bugün anneleri bir ton mesaj atmış bana. 
''Tuba hanım, size çok kızgınım. Siz nasıl eğitimcisiniz? Benden izinsiz kızıma internet şifrenizi vermişsiniz. Eve bir geldim internette uygunsuz sitelere giriyor

'' vs vs

Hemen aradım: 
'' Komşum özür dilerim. Kızınıza güvendim, oyun indireceğini söyledi. Ben iyi bir şey yaptığımı sanmıştım ...............................''

Bir ton açıklama yaptım. Çok kırıldım. Çok bozuldum.

Ben anne olsaydım: ''Kusura bakmayın Tuba hanım. Kızım sizin iyi niyetinizden yararlanmış. Kardeşini kullanarak sizi aldatmış. Ona gereken terbiyeyi vereceğim. Birazdan da size özür dilemeye yollayacağım.''

derdim. 

Ama ben anne değilim. Bana konuşmak kolay.
Çok süper annesiniz siz. Bravo




Yorumlar

  1. Müstehak sana da niye verdin şifreni bacım bu devirde böyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişen devir beni hiç ilgilendirmez. Eşeğini dövemeyen semerini dövmemeli. Kızına terbiye, büyüklere saygıyı öğretmesi gerekirken bana komşuluğu öğretmeye çalışması yersiz. Ben, çocuğu sokakta arkadaşı ile sürtüşme yaşadığında kendi çocuğunu döven annelerin neslinden geliyorum. Bu neslin kurallarının bozulmasına, kişilerin kendi çocuklarını şımartmasına engel olacağım.

      Sil
  2. Hanım hanım sen çocuğuna dürüstlüğü öğretememişsen öğretmen Tuba ne yapsın ?
    Beklenen sonuç . Kabahat her zaman sende değil karşındaki kişide .
    Daha çoook yolumuz var bizim gidecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğretmenim, bunu ya da benzer bir şeyi benim öğrencilerim ya da yeğenlerim yaptığında taviz vermiyor ve büyüğünden özür dilemeye gönderiyorum. Anne olmadığım için belki bana konuşmak kolaydır, belki anne olunca çocuğumu korumak adına tüm dünyayı düşman olarak göreceğim ama benim kitabımda "büyükleri saymak, küçükleri korumak" ilk kurallardan. Bundan taviz verildiği için bugün bu tablet kafa çocuklar türüyor bence. Çocuklar, misafirliğe gittikleri evde nasıl konuşmak, nasıl hareket etmek gerektiğini bilmiyorlar. "Hoşgeldin" diyorsun, yüzüne bakmıyorlar. Ve anneleri bunlara gülüp geçiyor. Ben böyle bir besle alışmayı ve bunu kabullenmeyi reddediyorum. Dünya tertemiz olsun diye kendi evimin önünü her gün süpüreceğim. "Amaan zaten her yer kirli" diyenlere inat.

      Sil
  3. kadın da iyi kaşınmış ha :) manyak mısın kardeşim sen komşuya kızacağına kendi bebene kız. sanki tuba gidip zorla şifreyi verdi, zorla o sitelere girdirdi.
    manyamış bunlar ya yumurta kafalar..

    YanıtlaSil
  4. resimdeki sen misin bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Youtube'a "kalk kız soğan doğra" yaz, kim olduğunu gör

      Sil
  5. Hemmmmen o şifreyi değiştir, giremesinler bi daha. Aile boyu nankörlük, oh....! Kıymet bilmeyen insana hiç tahammül edemem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dakikasında değiştirdim. O gün bugündür kadını apartman girişinde görünce selam veriyorum sadece . Hoş, ben selam vermesem kendisi onu bile yapmayacak da..

      Sil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

İrem Çağıl

Entel Görünümlü Zengin Koca Avcısı