Teoman'ın Uçurtmalar şarkısında bahsi geçen kadınım

Çocuk sahibi olmayı istemiyorum ama her Türk insanı gibi 

bir gün ben de bunu öyle ya da böyle yapacağımı biliyorum. 

Çocuğunu şımartıp azdıranları öyle çok kınıyorum ki, o 

kokoşlardan biri olmaktan korkuyorum. Olur da bir gün anne 

olursam bazı niyetlerim var:

1- Eve her gün temizlikçi gelecek.
2- Çocuğum 5 yaşına gelene kadar çalışmayıp ben 
bakacağım.
3- Annem ve kaynanam sadece agidik gugidik yapacak 
kadar evime gelecekler.
4- Çalışmayacağım için bebeğin gece uyanmalarında 
kocamı rahatsız etmeyeceğim. Uykusunu iyi alsın da çok 
para kazansın. O paralar bana lazım.

5- Kimseden bebek bakımıyla ilgili akıl almayacağım. 
Yaşayarak öğreneceğim.
6- Kocam eve geldiğinde her ne pahasına olursa olsun 
yemeğim hazır olacak.
7- Ossuruktan teyyare sorunlar için annemi, kaynanamı 
rahatsız etmeyeceğim.
8- Çocuğum ayaklanmadan onunla birlikte hacca gideceğim.
9- Çocuğuma doğru örnek olmak için o gelmeden önce 
hayatıma çeki düzen vereceğim. Giyimimden, konuşmama, 
davranışlarıma, yeme içmeme..
10- Kocam beni asla asık suratlı görmeyecek.
11- Anne sütü olsun diye bu yenir, zıkkım olsun diye şu içilir 
işlerine girmeyip, çocuğumu durmadan seveceğim.
12- Çocuğumun odasına, kıyafetine ilk kez ossurdu, 20lik 
dişi çıktı partisine para harcamayacağım. Onun yerine yılda 
en az iki kez kocam ve çocuğumla dünyayı gezeceğim. Öyle 
turla falan değil, özgürce. Hem de dilini hiç bilmediğim 
yerleri.
13- Çocuğumun peşinden yemekle gezemeyeceğim. 
Yemezse kendisi bilir.
14- Evime TELEVİZYON, SİGARA, ALKOL, SEVMEDİĞİM 
İNSANLAR, GÜRÜLTÜ girmeyecek.
15- Çocuğum 15 yaşına gelene dek eline elektronik bir cihaz 
değmeyecek. Ben çocukken ne oynadıysam çocuğum da 
onu oynayacak. Oyuncak almayacağım.
16- Okula sadece Türkiye'de ehliyet almak için diploma 
gerektiğinden, sadece göndermiş olmak için göndereceğim. 
Canı o gün okula gitmek istemiyorsa gitmeyecek. Onu 
herhangi bir şey öğrenmeye ve okulda başarılı olmaya 
yönlendirmeyeceğim. Kendi merak ettiği şeyleri öğrenmesi 
için önünü açacağım.
17- İlgi duyduğu bir alanda kız ya da erkek fark etmez, bir 
ustaya çırak vereceğim.
18- Okuma yazma öğrenimini zamana yayacağım.
19- İslamiyeti onunla birlikte öğrenmek için beraber kursa 
gideceğim.
20- Andımız'da geçen ''Büyüklerimi saymak, küçüklerimi 
korumak'' ülküsünü yaşam felsefesi haline getirebilsin diye 
ona çok iyi bir örnek olacağım.
21- Ona tarih dersi aldırmayacağım. Alsa da sıranın altında 
gizlice fotoroman okumasına göz yumacağım. Geçmişini 
bilmeyen geleceğini bilemezcilere inat.. (Lisedeki tarih 
hocamın sapık ve dengesiz olmasının belki bunda payı 
vardır)
22- Ona iyiliğin bir karşılık beklemeden yapılan şeye 
dendiğini öğreteceğim. İyiliğine karşılık göremeyince 
insanları nankör olmakla suçlamaması gerektiğini.. İyiliğin 
Allah rızası için yapılan bir şey olduğunu..
23- Arkadaşlığın ne kadar güzel bir şey olduğunu 
öğreteceğim.
24- Ona sapıkların kız/erkek çocuk ayrımı yapmadığını, ve 
bu sapıkların genelde güvendiği insanlar olduğunu psikolog 
yardımıyla öğreteceğim.
25- Ona bir karıncanın, bir çiçeğin de en az insan kadar 
yaşama hakkı olduğunu öğreteceğim.
26- Ona siyah giyinenin satanist olmadığını, dövme 
yaptıranın ateist olmadığını, düzene karşı olanın terörist 
olmadığını, kara çarşaf giyenin kötü biri olmadığını 
öğreteceğim.
27- ''Teşekkür ederim, lütfen, özür dilerim, rica ederim'' 
demenin ne kadar güzel olduğunu bilecek.
28- Evimde mutlaka büyük bir hobi odası olacak. Orada ne 
yapmayı seviyorsa onu öğrenmesi için destekleyeceğim. En 
az bir el becerisi edinecek.
29- Her gün toprağa basacak. Çünkü apartmanda değil 
kapıyı açıp ayağını uzatınca bahçeye ulaştığı tek katlı bir 
evde yaşayacak.
30- Bahçeye istediği kadar arkadaşını toplayıp onlarla 
oynayacak. Ama oyuncak, tablet, çizgi film hayatında yer 
almayacak.

Bu liste uzar gider..

Bir gün çocuk sahibi olursam amacım ne ben yemedim o 
yesin, ben giymedim o giysin, ben doktor olamadım o olsun 
olacak. Çocuğumu benim hayatımın güncelleştirilmiş 
yazılım programı olarak kullanmayacağım. Tek bir amacım 
olacak. Ben öldükten sonra arkamdan bana dua etsin.

bknz.
http://www.ameldefteri.8m.com/ucsevap.htm

Yorumlar

  1. Çok güzel dilekler ve düşünceler inşallah gerçekleştirirsin...

    YanıtlaSil
  2. valla çok güzel.. biraz da tanıdık!
    biraz da ütopik
    biraz da mümkünsüz :)
    ben de böyle söylerdm ama iş başa gelince hiiiç öyle olmadı. mesela yemek için koşturma mevzuusuna ayıp takıktım. ama velet beni öyle bir koşturuyor ki peşinde..
    anacığımın bizim için dediğine geldim, o yeyınce ben yemiş gibi oluyorum :(
    en azından, umarım işin parasal kısmından kurtarırsın :)))
    akşam ezanı vakti şöyle dua niyetine geçsin de şöyle en zengin ama en mükemmelinden bir kocan olsun innnnnnnşallahhhhhhhh!
    her işin başı para olmasa da bu maddelerden bir çoğunu para karşılıyor :)
    Allah kabul etsin, amin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En azından bu peşinden koşma konusunu 5 yaşından sonra yapma. Hele ki erkek çocuksa. Bir arkadaşım oğlunu liseye giderken eliyle besliyordu. O ne iğrenç bir manzaraydı yahu. Duaların için çok teşekkürler. Âmin ! Rabbim sana yavrunu bağışlasın

      Sil
    2. Allah daha akıllı, uslu, efendilerinden de sana nasip etsin :P
      zaten adamakıllı konuşmaya başlayana kadar. 2,5-3 mesela. ondan sonra yemek bulursa şükretsin :)
      sen yine de büyük konuşma. o vasıflara sahip bir koca idi talebim. olmadı evlenmem diyordum :) ama kader/nasip/kısmet/aşk ne dersen artık hiç öyle olmadı :)
      şimdi iki oğlum var kocamla birlikte. ya da oğlumla birlikte iki kocam ?

      Sil
  3. Güzel yazmışsın yine o klasik anneliğe karşı ben de gard aldım da bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes evlendikten sonra durumun değiştiğini söylese de bence değişip değişmemesi 2 faktöre bağlı: 1= Benimle aynı bakış açısına sahip bir koca. 2= Çocuğum 5 yaşına gelene kadar çalışma ihtiyacı duymayacağım kadar koca parası . Bu ikisini bulayım, bütün niyetlerimi gerçekleştireceğim Allah'ın izniyle.

      Sil
  4. Allah gönlüne göre versin bacım,daha sık yaz özlüyoruz seni

    YanıtlaSil
  5. Allah gönlüne göre versin bacım,daha sık yaz özlüyoruz seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Âmin ecmain.. Elimden geleni yapacağım

      Sil
  6. 15. Maddeye kadar yüzümde "ah ne tatlı hayaller" tadında bir gulumsemeyle okudum. Dilerim en azından birkaçını gerceklestirirsin. Imza: tüm hayalleri elinde patlamış bekar anne.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşk meşkli uğruna kriterlerimden taviz verip, sorumsuz ve dengesiz ve lüksün ve kaba biriyle evlenmem diye düşünüyorum. O salaklığı yapmazsam da bu listeyi rahat rahat tamamlayabilirim inşallah. Ama hayaller patlamaya her an hazır birer bombadır. Çünkü hayal bombalarımızı kurarken dış etkenleri hesaba katamayız. Bazen gerizekalının biri gelir ve hayallerimizi siker atar. Dilerim sen " yazgını yaldızlı çokomel kağıtları gibi elinle düzeltebilirsin"

      Sil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim gibi malgöz olmayın

Allahını seven üstüme çanta atsın!! (İmza: Bütün kadınlar)