MİM -Ben Küçükken- MİM

Yeniler Kendini Hayat blogunun benim gibi çakma değil, orijinal psikologu Özlem, beni mimlemiş. Dilekçe olmasa, haberim olmayacaktı. Dilek'i sosyal medya danışmanım ilan ediyorum. Kendisine maaş olarak ayda bir adet korsan olmayan kitap versem anlaşırız bence.


Ben küçükken, hayat benim için tek bir soru işaretinden ibaretti? Neden Hülya Avşar'ın değil de çocuk bakıcısı Hatice'nin kızıyım?
Ve yaşadığım her sorun, bu bakış açımdan kaynaklandı. Bu embesil soruyu zihnimden atmam yıllarımı aldı. 

Ben küçükken, zengin çocuklarının hayatlarına özenmekten kendi hayatımı yaşamaya fırsat bulamazdım.

Zengin çocuğu dediğim de, kıyafetleri üstüne büyük gelmeyen, apartmanda oturan, üstüne bir de balkonları olan, ailesinden harçlık alan, bisikleti olan, iki katlı demir ranzası, üstü kitaplıklı çalışma masası olan, saçları uzun ve atkuyruklu olan, bayramlarda babasıyla lunaparka giden çocuklardı. 

Ben küçükken, kara, kupkuru, kulakları ve burnu her daim pis, tırnak içleri kapkara, ama okuma yazma ve çok iyi okuyup çok iyi yazma meraklısı, içine kapanık bir Tuba'ydım. 

Çok sular aktı o köprülerin altından. Şimdi zenginim. Ve hayatla kavgam bitti. 




Yorumlar

  1. Yahu bari korsan deme bu zenginlikle :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faaakirlik kanı damarlarımda ısrarla akıyor biliyorsun. :) Asiye ve Pervin'le Kemer'e gitmiştik. Asiye gece hayatının hastası, rampaların ustası. Ben de uyumak için ölüyorum. Asiye çıkmak için süsleniyor. Pervin'e otur hele azıcık dertleşelim dedim, küçükken ne kadar fakir olduğumuzu anlatıyorum. Öyle ki, kızı ağlatacağım neredeyse. Süslenmesini bitiren Asiye tepemde belirdi. ''Ne yapmaya çalıştığını biliyorummmm'!! Kalk çabuk! Discoya gitmemek için Pervin'i oyalayıp uyutacaksın değil mi?'' ahahahhahaha :D

      Sil
  2. Çıkış yolunu çok okuyarak bizzat kendinin bulduğunu düşünüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, sanırım öyle oldu. Turist rehberi olmaktı çocukluk hayalim, ancak ''Fakir çocukları devlet kapısına sırtını yaslamak zorundadır'' kuralından terk ettim hayalimi. Devletin kapısında öğretmen oldum. Ama kurban olduğum Allah, beni öğretmen olmadan hemen bir kaç ay önce bir turist rehberiyle tanıştırdı.Tecrübelerini benimle paylaştığında, ''iyi ki hayalimden vazgeçmişim'' dedim. Şimdi çok mutluyum seçimimden. İçinde uhde kalması, ya da kalmaması.. Bütün olay bu bence.

      Sil
  3. çocukken hep başkaları senden daha zengin oluyor. kimisi parasal açıdan kimiyse mutluluk..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başka hayatlara imrenmekten, hayatımızı yaşamaya vaktimiz kalmadı.

      Sil
  4. Çocukken hep öyle. Hülya Avşar'ın kızı olsaydın yine de özenecek başka şeyler bulurdun emin olabilirsin. Çocuk olmanın gereği bu... şimdi güçlü bir genç kadınsan, maddi olarak kimseye bağımlı değilsen ve bir erkegin seni ezmesine izin vermiyorsan, gerçek başarı bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah'a çok şükür.. Ne çocukluğumu özlüyorum, ne ilk gençliğimi.. Tam olarak hayatımın en iyi dönemindeyim

      Sil
  5. Avşar kızının kızı olsaydın "annaa" diye reklamlara çıkan sen olurdun herkes senle dalga geçerdi boşver :P
    helin avşar da onun kızı mı hakkaten ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zehra'ya ilk ve son kez doğduğu gün gördüm.

      Sil
  6. Canım çok teşekkür ederim cevaplama nezaketi gösterdiğin için, takibindeyim ^_^

    YanıtlaSil
  7. Fakir olduklari icin ailenden kactigini ve uzak durdugunu dusunuyorum kusura bakma ama insanlik parayla satin alinmiyor bnce bir ailen oldugu icin sukret ve onlarin kiymetini bil bn olsam ailemi yanima alirdim ve zamaninda yasayamadiklari rahati simdi yasatmaya calisirdim arkadasmis dostmus yalan tek gercek sevgi anne ve babaninkidir gerisi yalan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Adsız. Ben kusura bakmam. Bunca kusurum dururken hem de. İnsanlığı satın alma gibi bir kaygım yok. Güzel bir ev ve güzel eşyalar satın alma kaygım var. İnsanlık zaten varsa vardır, yoksa yoktur. Ben burada iki espri, iki muhabbet olsun diye çocukkenki fakirliğimi tiye alıyorum. Neden yalnız yaşamayı tercih ettiğimi bilemezsiniz. Bilemediğiniz için de oradan bakınca sadece blogda yazdıklarıma göre kendi kafanızda bir profil oluşturursunuz. Allah'a çok şükür, ailem zamanında yaşayamadıkları hayatı şu anda yaşıyorlar. Ben de öyle. Ve herkes mutlu. Arkadaşa gelince, yine ne yaşayıp yaşamadığımı bilmediğiniz için genellemeler yapmışsınız. Zor günlerimde kan bağım olanlar değil, olmayanlar bana kapılarını açtılar. Arkadaşlarım için ne gerekiyorsa yaparım. Sizin öyle arkadaşlarınız olmadıysa, bu bütün insanların öyle olduğu anlamına gelmez. Tıpkı ailemle aynı evin içinde yaşamıyor olmamın için onlarla ilgilenmediğim anlamına gelmediği gibi.

      Sil
  8. Yazılarınizı takip ediyorum.Keske ben de kücükken fakir olsaydim. Aslinda fakirdim evet ama bu parasizliktan degil olan bir parayi bulamamaktan. Var olan bir babayi gorememekten , eve nadiren gelen ( genellikle sabah karsi oluyor ) ve surekli kavga eden aile de sevgi fakiriydik kardesim ve ben. Isi iyi bir babanin goremedigi cocuklar. Paramiz varken yoktu pek bize harcanmazdi. Annem bu durumdan usandigi anda onu işe yonlendiren en azindan guveni yerine gelsin diye onunla beraber is arayan sevgi fakiri kiz cocugu. Babasinin sevgililerinden gelen mesaji gizlice annesi gormesin diye silen , bir mesaj geldi kizim gizlice bak diyen annesine bir sey yok diye kizan insan. Evet fakir olmak sadece paranin olmamasi demek olsa keske benim hafizamda :(

    YanıtlaSil
  9. öylece icimi dokmek istedim sadece

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes dünyayı kendi gördüğünden ibaret sanıyor. Benim babama trilyoner olsa bile hiç bir kadın dönüp bakmayacağından ötürü babaların böyle işler çevirebileceğini hiç düşünmezdim. Ama bu konuyla ilgili güzel bir söz biliyorum: Kadının karakteri 'yoklukta', Erkeğin karakteri 'çoklukta' ortaya çıkar..
      İnşallah kendi kurduğun aile sevgi dolu olur Adsız Kadın.

      Sil
  10. Seni öyle iyi anlıyorum ki..
    aslında benim olayım biraz daha farklıydı.bir reddetme durumu vardı bende, her şeyi reddettim. yoksulluğa başkaldırışım da başka oldu. ayakkabı boyadığım zamanlarda bir süre sonra fark ettim ki tanıdığım birini görünce dört nala kaçıyorum. ya da marangozda çalıştığım zamanlarda üstüm başım toz kir içinde girmek istemezdim mahalleye.. Sonra Al Capone'nın yaptığı gibi, bir şeyleri kazanmak yerine o şeylerin kendisine doğrudan kondum;çaldım.
    koduğumun dünyası adeletsiz dostum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ha unutmadan,
      "Bir Ayrılık / Bir Yoksulluk / Bir Ölüm" diyelim mi?
      https://www.youtube.com/watch?v=3Fs6O4GWynA

      Sil
    2. Acıklı şarkıları en son lisede dinledim. Bıraktım

      Sil
    3. Acıklı şarkı olarak nitelediğin için dinleme zaten, Neşet Babanın türküsüydü, neyse.

      Sil
    4. Bir Neşet Ertaş dinlemediğin için seni muhatap kabul etmiyorum kelimesi olarak ''neyse'', iyi seçim.

      Sil
    5. Sonsuz bir kelimedir, her zaman sevdim.

      Sil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim gibi malgöz olmayın

Allahını seven üstüme çanta atsın!! (İmza: Bütün kadınlar)