Türk Kadını Olma Kuralları

Türk kadınının zorunlu döngüsü:

1- Liseyi bitir 
2- En geç 1 yıl içinde üniversiteye (en az 4 yıllık) git
3- Mezun ol. 
4- Çalışmaya başla.
5- Sözlen
6- Nişanlan
7- Nikahlan (Nikah başka düğün başka. Nikah formalite.)
8- Düğün yap
9- En geç 2 yıl içinde 1 çocuk doğur
10- Ardından en geç 4 yıl içinde 1 çocuk daha doğur
11- Ondan sonra ister öl, ister yaşa, ister vur ister okşa!

NOT: Her ne pahasına olursa olsun yukarıdaki sırayı bozma. Seni tokatlayarak aralarından atarlar.


Yorumlar

  1. Aynen isteniyor bunlar. Hem de o toplumsal baskı denilen şey, hiç ummadığın insanların kılığına bürünerek karşına çıkıyor. İnat ettim... Parmağımda oynatıyorum onları... Benden tam olarak ne talep ettikleri ve ne tür bir baskı uyguladıkları gerçeğiyle ısrarla yüzleştiriyorum onları. Yaptıkları şeyden utanana kadar...

    YanıtlaSil
  2. bir işe gir. işe git. evlen. çocuk sahibi ol. modayı takip et. normal davran. kaldırımlarda yürü. televizyon izle. kanunlara uy. emekliliğin için para biriktir.
    şimdi tekrar et:
    "ÖZGÜRÜM BEN!"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "sordukları zaman, bana ne iş yaptığımı, evli olup olmadığımı, kocamın ne iş yaptığını, ana babamın ne olduklarını sordukları zaman, ne gibi koşullarda yaşadığımı, yanıtlarımı nasıl memnunlukla onayladıklarını yüzlerinde okuyorum. ve hepsine haykırmak istiyorum: onayladığınız yanıtlar yalnız bir yüzey, benim gerçeğimle bağdaşmayan bir yüzey. ne düzenli bir iş, ne iyi bir konut, ne sizin “medeni durum” dediğiniz durumsuzluk, ne de başarılı bir birey olmak, ya da sayılmak benim gerçeğim değil. bu kolay olgulara, siz bu düzeni böylesine saptadığınız için ben de eriştim. hem de hiç bir çaba harcamadan. belki de hiç istediğim gibi çalışmadan. istediğiniz düzene ayak uydurmak o denli kolay ki… ama insanın gerçek yeteneğini, tüm yaşamını, kanını, aklını, varoluşunu verdiği iç dünyasının olgularının sizler için hiçbir değeri yok ki… bırakıyorsun insan onları kendisiyle birlikte gömsün. ama hayır, hiç değilse susarak hepsini yüzünüze haykırmak istiyorum. sizin düzeninizle, akıl anlayışınızla, namus anlayışınızla, başarı anlayışınızla hiç bağdaşan yönüm yok. aranızda dolaşmak için giyiniyorum. hem de iyi giyiniyorum. iyi giyinene iyi yer verdiğiniz için. aranızda dolaşmak için çalışıyorum. istediğimi çalışmama izin vermediğiniz için. içgüdülerimi hiçbir işte uygulamama izin vermediğiniz için. hiçbir çaba harcamadan bunları yapabiliyorum, bir şey yapıldı sanıyorsunuz. yaşamım boyunca içimi kemirttiniz. evlerinizle. okullarınızla. iş yerlerinizle. özel ya da resmi kuruluşlarınızla içimi kemirttiniz. ölmek istedim, dirilttiniz. yazı yazmak istedim, aç kalırsın, dediniz. aç kalmayı denedim, serum verdiniz. delirdim, kafama elektrik verdiniz. hiç aile olunmayacak bir insanla bir araya geldim, gene aile olduk. ben bütün bunların dışındayım. şimdi tek konuğu olduğum bu otelden ayrılırken, hangi otobüs ya da tren istasyonuna, hangi havaalanı ya da hangi limana doğru gideceğimi bilmediğim bu sabahta, iyi, başarılı, düzenli bir insandan başka her şey olduğumu duyuyorum." Tezer Özlü

      Sil
  3. İşte bunlar hep paralel ^_^

    Ne aptal bir milletiz diye düşündüğün oluyor mu senin de?

    YanıtlaSil
  4. Vaayyy! Süper tesbit. Kutlarım. :) Yalnız bi şeyi atlamışsın, çocuk erkek olursa birkaç yıl içinde sünneti yap! Atlamayasın, fena olur. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ''tespit'' diye düzelteyim izninle kelimeyi. Oğlum olursa zaten doğar doğmaz sünnet ettiririm. Ele güne oğlumun pipisiyle hava atmak için düğün bayram ilan etmem ve o komik kıyafetleri giydirmem.

      Sil
    2. Aynen biz de pipiyle hava atmadık, o kıyafetleri de zaten oğluş bile giymek istemedi. Ama büyüme aşamasında da hiç sünnet düğününe götürmedik, öyle bi görgü oluşmadı muhtemelen. Lakin operasyonun yapılmasından bağımsız ille bi toplum ve aile baskısı oluyo işte malesef. Vesselam toplumun beklentilerinin sonu gelmez mirim. Elini verdin mi, kolunu da ister işte...

      Sil
    3. Ekmeğimizi toplum vermediğine göre onların kurallarına uymamız için de bir sebep yok. Nasreddin Hoca fısrasına döner yoksa hayatımız. Eşeğe çocukla binsen de yaranamazsın, çocuğu bindirip kendin insen de, kendin binip çocuğu indirsen de.. Toplum boş çünkü. İşi gücü yok. Ne yapacak, senin hayatına benim hayatıma yorum getirmezse vakit nasıl geçecek

      Sil
  5. Ben söz nişan düğün kısmını olduğu gibi atladım. Arkamdan yorumlar ne bilmiyorum ama yüzüme söylenmeye cesaret eden olmadı henüz ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ''Kesin hamile bu anam bacım'' demiş olabilirler :D

      Sil
  6. Ben de çocuk doğar doğmaz sünnet ettiririm diyordum ama şimdi sünnet ettirmeyeceğim diyorum. Bir kere adı üstünde sünnet, farz değil. Kendim farz olan iki rekat namazımı kılmazken çocuğum üzerinden sevap toplama gayesi anlamsız gelmeye başladı. Yalnız bu durum ileride mahalle baskısına yol açar mı diye de endişelenmiyor değilim. Müslüman bir ailenin evladı olarak sünnetsiz olmak onda eksiklik ve toplumdan dışlanmışlık yaratabilir gibi geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kocan ne diyor bu sünnet karşıtlığına? Erkekliğe vurulmuş bir ket? :D

      Sil
  7. Saçmaladığımı düşünüyor, elalem ne derci daha çok o. Ben de dedim madem öyle aklı ereceğe yaşa kadar ettirmeyelim, sonra kendi isterse olur istemezse olmaz. Ona daha bi ılımlı yaklaştı bakalım ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim gibi malgöz olmayın

Allahını seven üstüme çanta atsın!! (İmza: Bütün kadınlar)