Dün Psikiyatra Gittim, Yaşayacakmışım

Bayılıyorum zayıf yanlarımla, olumsuz özelliklerimle dalga geçip, size olumlu gibi satmaya. 

Ayol bende OKB var da, biraz ilgi ve anlayış bekliyorum şekerim. OKB diyeyim ki, daha havalı dursun. Google'da araştırın durun bakalım açılımını. 

Neyse, çıkmayın blogumdan. Söylüyorum: Obsesif Kompulsif Bozukluk. Ne kadar da adı havalı bir hastalığım var yahu. Her ortamda ''Bende panik atak var amaaa'' diye mızmızlanan, panik atağı, ottan boktan gerilme hastalığı sananlar ve sevgilisi mesajına cevap vermeyince ''depresyondayım'' diyenleri ve yaramaz çocuğuna hiperaktivite teşhisi koyanları az kınamıştım. 

Dün psikiyatra gittim. Ama bir sorun, niye gittim. Gittiysem gitmişimdir. İnkar etmem, itiraf ederim. Eskiden utanç vericiydi psikiyatra gitmek. Şimdi deli, manyak gibi kelimeler iltifat haline geldiği gibi, delirmek de moda oldu. 

Ay tatlım, bende OKB var da ben burada kebap yemeye çalışırken karşımda dişini kurcalayıp durduğun o iğrenç kürdanı tuvalete gidip, götün için kullanır mısın lütfen? Garson bey, ben OKB'liyim de lütfen masalardan kürdanları alıp, lavabolara koyar mısınız? Bir insan yemek yerken, bir başka insanın dişine çöp sokup, et parçalarını yerinden oynatıp, ağzında iki döndürüp, yutması normalse, ve ben buna tepki verdiğim için anormalsem, evet arkadaşlar, ben obsesifim. Türkçeleştirelim hatta. Ben takıntılıyım.

30 yaşına gelmiş, 25 yıl okumuş, her türlü iletişim araç gerecine sahip bir insan, ''herkez'' yazıyorsa ve ben buna tepki gösterdiğim için obsesif oluyorsam, olayım götünü oyduklarım.

Kadına ''kadın'' demeyi küfür sanıp, ''bayan'' diyenlere doğrusunu izah etmeye çalıştığım için obsesifsem eğer, ben Türkiye Obsesif Kompulsif Bozukluklar Birliği başkanıyım arkadaşlar.

Yanımda cak cak sakız çiğnediğinizde, bir şeyi yeyip yeyip de yutmuyor gibi göründüğünüzden ötürü midem bulanıyorsa, ve sakızı çıkarmanızı rica ediyorsam ben yine obsesifim. 

Yere çöp ataları, tükürenleri uyarıyorsam ben takıntılının halay başıyım. Atın siz, biraz rahat olmalıyım canım. Takacak ne var bunda?

Kurallarıma uymayanları uyarıyor, ve uymamakta ısrarcı olduklarında azarlıyorsam, biraz katı olabilirim. Bu beni obsesif mi yapar?

Yapsın doktor hanım. 120 yıl okuyup, o masaya oturduysanız vardır elbet bir bildiğiniz. Hoş, Türkiye'de sokaktan herhangi birini çevir, psikiyatra götür, mutlaka en az bir hastalığı çıkar. Psikiyatri mi bıraktılar adamda? Psikoloji mi demeliydim sanki...

Doktorlara saygım sonsuz. O yüzden elbette verdiği ilacı kullanacağım. Ortalıkta uyurgezer gibi dolaşsam da, kabuslarla yatağımdan sıçrasam da, o ilacı kullanacağım.

Doktorların son yıllarda çok mutsuz olduklarını biliyorum. Yerin dibinden arşın sonuna kadar haklılar. Doktor hanımın yüzünü biraz güldürebilmek için Avanos'ta bir çömlekçiden aldığım şu komik surat çömleklerden birine kaktüs diktim. Dün kendisine hediye ettim. Masasına koydu. Saygısız hastalardan bunalmış suratını şirin bir tebessüm kapladı. İşte bir kadını mutlu etmek bu kadar kolay..



Kadınları anlama kılavuzu 567835643 sayfa diyen denyolara hatırlatmış olayım.. 






Yorumlar

  1. Çömleklere bayıldım özellikle o dişsize! Delirmek moda bacım herkeste bir delirme halleri.. Delirmek yük aslında.. Bir şeylere tepkisi olan herkes çeşitli hastalıklarla cebelleşiyor o nedenle psikiyatra gitmek benim nazarımda cerraha gitmekle aynı şey...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oynatmaya az kaldı, doktorum nerede? Sana gelirken de dişsize kaktüs diker, getiririm.

      Sil
    2. Yorumlarda ilaç bırakmaktan bahsetmişsin tek başıma sakın yapma bunu o ilaçlar kana karıştığı anda artık doktor kontrolünde bırak zira hassas bir konu.... Dişsiz benimdir oley!

      Sil
    3. Kutu bitmeye yakın gel demişti doktor. Öyle yapayım ve bir sonraki gidişimde ilaç değil, psikologa sevk olmak istediğimi söyleyeyim

      Sil
    4. Evet öyle yap ama sakın tek başına bırakma.

      Sil
  2. peki bu takıntıların ilacının "erkek" olduğunu söyleyenlere ne yapmayı düşünüyorsun :)
    "şekerim yalnızlıktan oluyor tüm bunlar, bul birini bak kurtuluverirsin hepsinden"

    nasıl bir türse bu "erkek" her derdin kaynağı değil de, çözümü (!) adeta!!

    ben bıyıklıyı be"y"endim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evlilerle arkadaşlık etmediğimden ötürü bu çok bilmiş tavsiyeleri duymuyorum. Hoş, onlar da zaten beni aralarına almak için çok istekli değiller. Ağzım fazla gevşek geliyor onların yapmacık mutluluklu, sahte tebessümlü kibar ortamlarına.

      Ben seni şimdi bir BEYENİRSEM görürsün sen :D

      Sil
    2. seni aralarına almamaları evlilerin sahip olamadığı belki de tek şeye sahip olduğundan olmasın? -özgürlük :)
      psikiyatrlar ilaca çok meraklı olurlar. şikayet ettiğin sıkıntıların varsa EFT'yi dene ;)
      http://www.drbulenturan.com/?pnum=140&pt=Ge%C3%A7mi%C5%9Fin+Hipnozunu+Bozmak
      bu kitabı okumak hayatımın dönüm noktasıdır diyebilirim. öyle kişisel gelişim zart zurt kitabı değil. ben de doktorlara saygı duyardım, artık ilaç lobilerine hizmet ettiklerini düşünüyorum..

      hem beni beyenen beyenmiş :P

      Sil
    3. Hemen sipariş edeyim dedim senin kitabı. Hiç bir yerde kalmamış. İkinci elini bulurum herhalde Gittigidiyor'da. Kafamı karıştırdın bak şimdi. İlacı bıraksam mı?

      Sil
    4. Yuh yaaa. Herkes iyileşmenin sırrını bulmuş, ben kalmışım. Kitap, hiç bir yerde yok.

      Sil
    5. ben bu adamın 5 seans hipnoz terapisine gittim. panikatağımdan kurtuldum ve daha bi çok şeyden :)
      adam tıptan sonra tusta farmakolojiyi kazanmış, 2 sene filan okuyup ilaç firmalarının iç yüzünü görünce bırakmış.. tüh elimde olsaydı kitabı sana pahalı pahalı satardım :P
      hemen ilacı bırak, o ilaçlar insanlarda intihar eğilimlerini artırıyormuş :)

      Sil
    6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    7. sen bu kitabı oku, adamın seanslarına katılmak için evindeki eşyaları satıp randevu almazsan gel bana :P
      http://www.drbulenturan.com/

      Sil
    8. Tatlım, eşyalarım ruh sağlığım kadar olmasa da oldukça önemli. ;) Yahu benim terapiye ihtiyacım varsa, Gandhi'nin de vardır. Ben anlamadım ki, bu aşamaya nasıl geldik :D Ben ki kavga gürültü savaş politika görüp, enerjim düşmesin diye evde TV bulundurmayan bir kadınım.

      Sil
    9. e işte doktora gitme, çok şikayetin varsa böyle şeyler yap diyorum ben de :)
      doğru düzgün sebebin bile yok ayol..

      Sil
  3. Senin önceki yazılarının hepsini okumuş biri olarak -ve yazılarına bayılan biri olarak- hem sivri dilliliğinin hem de başkalarına sinir olma katsayının arttığını rahatlıkla söyleyebilirim. Eleştiri falan değil, sakın yanlış anlama, ben sadece arada sırada yazdığın yazılarındaki eleştiri dozunun yukarıya doğru bir grafik izlediğini hissettiğimi söylemek istedim sadece. Bu da senin keyif aldığın şeylerin azalıp seni strese sokan şeylerin giderek arttığını mı gösterir acaba? Evinden bahsettiğin mutluluk dolu yazılarını kastediyorum, ya da saçmalıyorum. İyi bişeyler söylemeye çalışırken batırıcam sanırım. Ama benden sana tavsiye, vurdumduymazlar hiç yaşlanmıyo ve çok yaşıyo:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahi yaa, ben bu blogu evimle hava atmak için açmamış mıydım? Zamanla gıcık olduklarıma saydırma platformum haline gelmiş, haklısın vallahi :D

      Ne yapsam..

      Mesela bırakıp bırakıp başladığımız namaza yeniden başlayabilirim.
      Mesela insanları değiştirmeye çalışmayı bırakabilirim.
      Mesela herkesi yönetmekten vazgeçmeliyim.
      Mesela evime misafir kabul edip, sonra da evimi dağıttıkları için kızmamalıyım.
      Mesela, üniversitede bıraktığım günlük yazmaya devam edebilirim.
      Mesela, herkesin geri zekalı olduğunu daha az düşünmeye çalışırım.
      Mesela, milletin ana-babalığını bekar halimle eleştirmeyi bırakabilirim.

      Belki..

      İnşallah...

      Sil
  4. Aman herşeyede bir isim koymalar bir etiketlemeler falan. Normalsin cancağızım normal. Zaten doktorlara sorarsan herkes hasta ve ilaç kullanıp ilaç sektörünü zengin etmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne bileyim anam yaa.. Son zamanlarda arkadaşlarım tarafından çokça takıntılarım ve asabiyetim ile ilgili eleştiri almaya başlayınca soluğu doktorda aldım. Ama kuralcı olmak karakteristik bir özellik olamaz mı yani? Her beğenilmeyen özelliği olan hasta o zaman.

      Sil
  5. geçmiş olsun ya ocd dimi orcinali obsessive compulsive disorder. ne tür takıntıların var ki neler yapıyon yazmışsın da hani böle sürekli yaptığın bişiler var mı. bi dee, iyi etmişsin yaaa başladın mı yani terapiye. hadi düzel ama taam mıııı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yahu, takıntım falan yok benim :D Azıcık kuralcı olmak, biraz Türkçe hassasiyeti sahibi olmak ve feminist olmak takıntı mı yahu? Doktor karşısında boynum kıldan inceyse de..

      Sil
    2. o zaman sen okb değilsin ki ayolcuum. psikiyatr gülmüştür sana yaaa :)

      Sil
    3. Kafam karıştı bak şimdi. Ben şu ilaca devam etsem mi, bıraksam mı? Neden ilaç verdi ki? Bir de: ''Sende obsesif kompulsif bozukluğun bir çeşidi var'', dedi.

      Sil
    4. Düşünsene, ilacı bir kaç hafta kullandıktan sonra, milletin imla hatalarına sinirlenmemeye falan başlıyormuşum. Ne güzel olur :D

      Sil
    5. hımm kullan o zaman iyi olur tabii :) baksana bi de bir eft uzmanına görünsene. öğütlerim. çok iyiler. nette bak ve sonra da bi konuş gidip :)

      Sil
    6. EFT uzmanı nedir yahu? Bir tıp dalı mı?

      Sil
    7. Araştırdım. Enerji menerji diyor. Bunlar hep dinden uzaklaştığımızdan kaynaklanıyor anam bacım

      Sil
    8. evet emotional feeling transfer tıp ama alternatif. güven bana bi görün. ama iyisine git. araştır konuş. istanbul ve izmirde var bildiklerim örneğin. bir dene inan çok faydalı. birkaç arkadaşımı götürdüm de ondan biliyorum.

      Sil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. bak şimdi psikaytra gidiyosun zaten. belki daha sonra gidersin. bir dene olur mu zarar görmezsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama ben Adana'dayım ki.. Hem psikiyatr beleş. Ya EFT? Adı bile para ile ilgili be :D EFT, havale falan. Öğretmenim ya ben hani. Hatırlatayım. Kuruş hesabı yaparız biz. :D Yahu vallahi ben dünyadaki en pozitif yüklü, en güler yüzlü, en mutlu ve hatta en şımarık insanım. Hatta çevremce Güzin Abla olarak bilinirim. Ne oldu da beni psikiyatra gitmeye ikna ettiler? Ne oldu da baskın karakteristik özelliklerim bir sorun olarak görüldü ben anlamadım ki :D

      Sil
  8. Yaaa çok özlemişim seni. Bin yıl oldu girmeyeli bloga, birden aklıma geldin hemen açtım tüm postları okumaya başladım. Git git sen doktora kendini mutsuz hissediyorsan. Bi şeycik olmaz. Ben de geçen turgut özal başkentteki kadına gittim. 100 lira verdim psikolojim düzeliverdi hemen 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben beleş diye Ruh Sağlığı'na gittim. İlacı da çoktan bıraktım. Sorun bende değil çünkü, bana takıntılı olduğumu söyleyen sorumsuz ve kaba insanlarda. :D Annem de öyle düşünüyor.

      Adana'daysan buluşalım ya

      Sil
  9. Yok ya sıcaktan telef olduk, döndük bir haftada. Şimdi de okul açılıyor, kurban falan anca sömestrda geliriz belki. Haber ederim gelirsem. Takıntı eşimde de var bu arada. O da prozac kullanıyor ama rahatlıyor kullanınca. Sen mutluysan sıkıntı yok. Bana pasiflora verdi ben de onu içmedim, verdiğim 100 lira tüm dertlere sıkıntılara iyi geldi demek ki 😂

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim gibi malgöz olmayın

Taklitçi Geldi Haaaanııııımmm