Müzik Karakterindir

90'lı yıllarda tipik bir flört sorusuydu: Ne tür müziklerden hoşlanırsın? Tabi ben o yıllarda çocuktum. Ablamdan öğrenirdim bu muhabbetleri. Hoş ve nazik kızlar, ''Kulağa hoş gelen her tür müziği dinlerim'' cevabını verirlerdi çoğunlukla. Şimdi bu soru da ''Burcun ne?'' , ''Hobilerin ve fobilerin ne?'' soruları gibi, kendimizi ifşa ettiğimiz sosyal medya sayesinde tarihin tozlu sayfalarına gömüldü. 

İyi ki o yıllarda genç kız değilmişim. Nasıl itiraf ederdim insanların dalga geçtiği müziklerden deli gibi keyif aldığımı. Adamı kaybetme korkumdan bugünün entelektüel cevaplarından birini ikisini söyleyiverirdim herhalde: Yasmin Levy, Jehan Barbur..

Bu aralar Game of Thrones'un, Walking Dead'in, Orphan Black'in falan sezon arasında olmasından kaynaklı iyi dizi bulmaya çalışırken Masters of Sex'le tanıştım. Aslında pek tarzım diyemem. Böyle bir sonraki bölümü heyecanla beklemelik değil. Ama oyuncular iyi olunca dizi beni bağlıyor arkadaş. Bir de konu ilginç. 60ların Amerika'sında geçiyor. Kıyafetler, dekorasyon muhteşem. E o güzel elbiseleri bir de güzeller güzeli Lizzy Caplan giyince efsane olmuş. 

Biliyorsunuz ecnebi müziği sevmem. Ama böyle mümkün mertebe az enstrümanlı, bol sözlü ve ağır ağır ilerleyen şarkıları istisna tutuyorum. Lizzy Caplan, dizide  You Don't Know Me adlı bir şarkı söyledi. Ve beni benden aldı, bizim köyün dağlarına bir uçuruma doğru götürdü. Çocukken o yüksek uçurumun ucuna oturmuştum. Ayağımı sonsuz boşluğa sarkıtmıştım. Korkuyorum ama heyecanım korkumu bastırıyor. Bir kömür parçasıyla oturduğum kayaya Doğuş kalp Tuba yazmıştım. Şarkıcı olan Doğuş. Ve biliyorum iğrencim.

Şarkıyı araştırdım. Meğer Ray Charles yazmış ve söylemiş zamanında. Kendisini Hit The Road Jack şarkısından hatırlarsınız. Arabam olunca hep Hit The Road Jack dinleyeceğim pencereleri açarak demiştim. O da oldu.

İşte size Lizzy Caplan'ın dinlendirici ve bir o kadar da seksi sesinden You Don't Know Me
Masters Of Sex- You Don't Know Me COVER

''You give your hand to me


And then you say, "Hello."


And I can hardly speak,


My heart is beating so.


And anyone can tell


You think you know me well.


Well, you don't know me.''

Ay birden romantikleştim. Size müzik zevkimin nasıl daldan 

dala atladığını gösterecektim. Yalan Dünya'daki Tülay ve 

Açılay karakterlerinin hastasıydım. Dizide söyledikleri şarkıları 

her gün dinliyorum. Hayatımda Orhan ya da Müslüm Baba 

dinlemedim. Ama arabesk şarkıları pavyon şarkıcıları 

yorumlayınca bayılıyorum. Açılay'dan Bana Kaderimin Bir 

Oyunu mu Bu gelsin şimdi size: 



Açılay-Yalan Dünya-Bana Kaderimin Bir Oyunu Mu Bu


Isınmaya başladıysanız Açılay karakterinin (Nihal Yalçın), 

Kurtuluş Son Durak filminde canlandırdığı pavyon şarkıcısı 

Goncagül'ün  ağzından kendi yazdığı Ne kadar Güzelsin Oy 

şarkısını dinleyin: Kurtuluş Son Durak-Goncagül-Ne Kadar 




Haydi İrem Sak'a, yani Yalan Dünya'nın Tülay'ına dönelim. 

Tülay demişken, ''Tülayyy karıcııım nolur geri dön 

Tülaaaayyy!!''  Tülay'ın Yalan Dünya'da bir Lay Lay Lom 

söyleyişi var, sanırsınız kahvenin yanında içtiğim su değil rakı.




Bu beni kesmedi derseniz yine Tülay'dan Dertler Benim 

Olsunu dinleyebilirsiniz. 

Ama her gün 2 doz Yasemin Arslantürk almazsam da 

olmuyor. 

Bir şarkı bir küfür videosu ardarda iyi gidiyor.







Yorumlar

  1. çok keyifli yazmışsın. ya o uçuruma oturdun mu gerçekten off :) baksanaaa bir de o zaman "on the road again" dinleseneee :) willie nelson :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalbime deli gibi umut yüklendi. Bavulu ve başımı alıp gidesim geldi.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Bak, ecnebi müziği sevmem. Gelme üstüme ;)

      Sil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

İrem Çağıl

Entel Görünümlü Zengin Koca Avcısı