Bir Alıntı Daha

“Evlilik genellikle salt ekonomik bir düzenlemedir, 
kadına süresi ömür boyu olan bir sigorta poliçesi sağlar, 
erkeğe de kendi türünü devam ettirmesini sağlayacak 
tatlı bir oyuncak. Yani evlilik ve bu yolla sağlanan eğitim 
düzeneği, kadını asalakça, bağımlı olarak ve çaresiz bir 
hizmetkarmış gibi sürdüreceği bir hayata hazırlarken, 
erkeğe bir insanın hayatını tapulu mülkmüş gibi 
sahiplenme hakkını tanır.”



Emma Goldman - Dans Edemeyeceksem Bu Benim 

Devrimim Değildir











Yorumlar

  1. Tam olarak anlayamadim. Bu alintiyi destekliyor musun? Katiliyor musun? Yoksa ne kadar yanlis, ne kadar cirkin oldugunu bilelim diye mi blogunda yer verdin?
    Eger sonuncusuysa kendinle celisiyorsun. Cunku bir yazini okumustum. Ben cok zengin biriyle evlenecegim. Cocugum olduktan sonra ilk bes yil calismayacagim. Kocamin parasini harcayacagim. Tatillere cikacagim vs. Kocam bana bakacagi icin, ona evde gerekli konforu saglayacagim. Asla yuzumu asik gormeyecek. Yemegini pisirip, ihtiyaclarini karsilayip, gulumseyecegim.
    Boyle yazmistin. Simdi bu yazdiklarinda bir sorun yok. Cogu kisi seni ayiplayabilir ama ben degil. Sonucta ne istedigini biliyorsun. İstedigin seyin bir bedeli oldugunu da. O bedeli odemezsen muhtemelen o cok istedigin seyi kaybedebilecegini de. Koca parasi yiyeceksin. Sen calismayacaksin, kocan calisacak. Malesef bu artik gunumuzde cok mumkun bir durum degil. Karisina bu imkani sunan erkekler neredeyse yok olmaya yuz tutmus. Bir tane bulursan ne ala. Ve elbette bunu buldugunda, istedigin seyi, kocanin parasiyla yasamayi elde ettiginde de ne yazik ki bunun bir bedeli olacak. Senin de farkinda olup kabullendigin bedel. Surekli gulumsemek, yuzu asik dolasmamak, kendine bakmak, yemegini suyunu ihmal etmemek, mizmizlanmamak, dirdir etmemek vs. Paranin hakkini vereceksin. Buraya kadar tamam. Sorun yok. Anliyorum seni. Hatta hak da veriyorum.
    Ama simdi bu yazi neden? Yani sen zaten yukardaki hayati talep ederek evlilik hayatin boyunca kendini bagimli, caresiz ve hizmetkar hale getirip, kocana ise senin hayatini tapulu mulku gibi sahiplenme hakkini vermis oluyorsun.
    Peki bundan sikayet etmek niye?
    Ha yok eger yukarda alintiladigin yaziyi destekleme amacli, dusunceye katilarak yazdiysan o zaman sorun yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Adsız,
      Yazılarımı takip etmene çok sevindim. Çoğu zaman kendi kendime konuşup durduğum hissine kapılıyorum burada.
      Öncelikle toplumdaki çalışmayan, koca parası yiyen kadına karşı son yıllarda var olan olumsuz bakış açısını eleştirmek isterim. Müslümanız. İslamiyete göre kadının çalışma zorunluluğu yoktur. Erkek, kadın ve çocukların geçimini sağlamak zorundadır. Türkiye Cumhiriyeti vatandaşıyız. Medeni Kanun'a göre de kadının çalışma zorunluluğu yoktur. Erkek, kadın ve çocukların geçimini sağlamak zorundadır. Karısı çalışmıyor nasıl olsa, sesini çıkaramaz diye, karısının ihtiyaçlarını karşılamak yerine, kazandığını harama harcayan erkeklere yazıklar olsun.

      Bu durumun günümüzde pek mümkün olmadığını belirtmişsin. Haklısın. Lakin ben de evlenmek ve çoğalmak aşkıyla yanıp tutuşuyor değilim ki. Şartlarıma uygun bir ilişki kurarsam, evlenirim. Kuramazsam sultanlığa devam. :) Yani, çocuk sahibi olmak ya da hayatı biriyle paylaşmaya karşı gerçek anlamda bir arzum olmadığından ötürü, aşk ya da sosyal sebeplerden ötürü, benim durumumdan hallice bir erkekle evlenmeyi düşünmem. Gaybı yalnız Allah bilir elbet. ''Büyük konuşma'' dediğini duyar gibiyim. Ama dua edebilirim, öyle değil mi? Allahım lütfen benim maaşıma tenezzül edecek erkekleri benden uzak tut. Beni öğretmen (kadrolu :D ) olduğum için isteyecek kaynana adaylarının yüzünü öte çevir yarabbim!!

      Yukarıdaki alıntıyı destekliyorum. Son derece doğru bir yazı. Sen, ''yanlış'' ve ''çirkin'' olarak yorumladığına göre evlisin ve de aşık. Allah mesut etsin.

      Sil
    2. Adim Işıl, tanistigimiza sevindim :-) Yazdiklarini buyuk zevkle ve uzun suredir takip ediyorum. Hatta blogunun gizlilik ayarlarini yanlislikla degistirdiginde sana mail bile atmistim.
      Bekarim, asik da degilim malesef. Ama sen beni bir konuda yanlis anlamissin. Alintiladigin bu yaziyi neden yazdigini anlamadim ben. Bir erkek evlendigi kadina bakmakla yukumludur. Bakamayacaksa bir zahmet evlenmesin. Kadin dinen de calismaya mecbur degildir. Son yirmi yilda ortaya cikan çalisan kadin avcisi erkekler ve onlara uyan analarindan uzak durmaliyiz, calisan calismayan tum kadinlar olarak. Hatta seninle bu konuyu bir dekorasyon sayfasinda bile konusmustuk. Sana demistim ki, ogretmensin. Yani calisan kadin avcisi erkek analarinin bir numarali avi konumundasin, dikkatli ol. Seni avlamalarina izin verme.
      Ordaki konusmamizdan sonra bloguna bir goz atayim dedim. O gun bastan sona blogda yazdigin herseyi okudum. O gunden beri de zevkle takip ediyorum.
      Suan bahsettigim konu ise dedigim gibi, yukarda alintiladigin yaziyla ilgili. Karisini calistirmayan, bir sekilde evine yuvasina yeten, bakan o eski erkekler kalmadi artik. Kalan birkac kisiyi de senin de daha once belirttigin gibi akilli kadinlar coktan kapatti, kacmasinlar diye birkac cocuk da yapip islerini saglama aldilar. Bize kaldi çuruk çariklar.. İste o curuk cariklar arasindan bir tane bulursak bile, bizi calistirmayacak,en azindan ilk bes yil cocugumuzla ilgilenmemize olanak saglayacak, adam gibi bir adam. Yine de gunumuzde gelinen toplumsal yozlasmadan oturu bunun bedelini odemek durumundayiz. Sen de biliyorsun zaten. Oyle bir adam bulunca, elden kacirmamak icin bir bedel odemek durumundayiz. Dirdir etmemek, yemegini suyunu eksik etmemek, surekli guleryuzlu olmak vs. O yazinda siraladigin maddelerin hepsi. Ama bunlar bizi o yukarda alintiladigin kadinlardan yapacak bir nevi. Yani adam bize sundugu, aslinda normal ve hakkimiz olan ama gunumuz sartlarinda luks kabul edilen o hayatin karsiliginda bizim hayatimizin, ozgurlugumuzun de tapusunu almis olacak. İste bu yuzden yukardaki o yazi bizim istedigimiz ve bedelini odemeye hazir oldugumuz o hayatla celisiyor. Bunu belirttim.

      Neyse, hersey bir yana umarim sen de ben de birgun aradigimiz o adami buluruz. İkimiz icin ve isteyen herkes icin de dualarim bu yonde. Olmazsa da sultanliga devam dedigin gibi :-)
      Saglicakla kal.

      Sil
    3. Aaaa . Bana mail atan Işıl :D

      Sil
  2. bu cümlenin doğru mu yanlış mı olup olmadığını tartışmaya ne gerek anlamıyorum ki?
    sonuçta cümle noktası virgülüne göre bir realiteyi yansıtıyor. böyleyken böyle işte, eksiği var fazlası yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekler gözümüzü kamaştırıyor. Bakmayıp, aşkın sevginin ardına saklanmayı yeğliyoruz.

      Sil
  3. Evliliklerin çoğu böyle evet ama hepsi değil. "Atanmadan evlenemeyiz beklemeliyiz dememe rağmen ısrarla evlenelim ben çalıştırırım hem atanamasan da ne olur sanki 1 ekmek değil mi bölüşeceğimiz" diyen bir eşle evlendim. Hararetli başlayan evliliğimiz tabi ki her zaman öyle devam etmedi. Ama iyi ki evlenmişim. Gün geçtikçe daha bir uyumlu yaratık olmadı değil :) Allah herkese uyumlu bir yaratık pardon eş nasip etsin

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

İrem Çağıl

Eli yüzü düzgün öğretmen kız takip altında