''Ya boşan gel alışkanlığından, ya otur kalkmamaya''

Mızmızlara gıcığım var. Hele işinden ve eşinden şikayet eden insanlara iki kere... Erkeklerle arkadaşlık etmediğimden onlarda durum nedir bilemiyorum. Fakat kadınlar işinden şikayet edince, niye çalışıyor ki, evde oturup çocuğuna baksa ya, diyorum. Dışarıda o iş için götünü yırtan onca insan varken. Kocasından şikayetlenenler de kessin seslerini. Çok konuşursanız elinizden alırım. Kurtulursunuz. 

Beğenmiyorsan o işi değiştireceksin arkadaş.

Beğenmiyorsan o eşi değiştireceksin. 

Ya da işsiz ve eşsiz yaşayacaksın.

Ha bir de şu var tabi. BANANE. Ama gelip benim kulaklarımı matkaplıyorlar. Sizin değil. 

Dün, kocasının kendisini aldatmasından, sorumsuzluğundan, maaş kartını evlendiği gün elinden almış olmasından yakınan bir arkadaşım, benzer sorunlardan yakınan diğer bir arkadaşıma sordu:

''Bilge, biz neden boşanamıyoruz?''

4 yaşındaki çocuğunu gösterdi Bilge. ''Bunlar yüzünden'' dedi.

Peki ben bunu yedim mi?

Tabi ki yemedim.

Çocuğu bahane edenler, parayı pulu bahane edenler, aileleri bahane edenler...

Yemiyorum bunları.

Korkağım desenize. Mutsuzluğun verdiği miskinliğe öylesine alıştım ki, hayatımda bir değişiklik yapmaya ölesiye korkuyorum desenize. 

Aaaa.. Pardon, bana koca boşamak kolay. Sii yu! Muak!



Yorumlar

  1. Çoluk çocuk bahane "rahatımı bozmak istemiyorum hem ağlarım hem giderim" diyemiyorlar.. Ağızlarının ortasına kallavi bir tokat atasım geliyor öylelerinin....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatını gerçekten değiştirmek isteyen değiştirir, gerçekten istemeyense şikayet eder.

      Sil
  2. e şimdi demezler mi adama,
    madem bu arkadaşlarından şikayet ediyorsun ya arkadaşlığını sonlandır, ya konuşmalarına engel ol ya da bunları yapamıyorsan şikayet etme :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşe senden korkulur. Okuldan arkadaşlarım bunlar. Onlarla konuşmazsam, zevzek erkeklerle konuşmak zorunda kalırım. Köy okulundayım ve pek az öğretmeniz.
      Ama engel olmak konusunda merak etme. Burada sayıp döktüklerimin 2 katını onlara da söylüyorum. ''Haklısın ama sana konuşmak kolay'' diyorlar hep.

      Sil
    2. valla senin sonun endişelendiriyor beni :P ben de hep böyle atar tutrdım, özellikle kadın-erkek ve çocuk mevzuularında, her ettiğim lafı yedim. öyle yapan kocayı boşuycan, öyle yapan çocuğa iki yapıştırıcan, vs.. bir sürü yapmam dediğimi yaptım.. halime en çok gülen de annem oluyor -dost mu düşman mı belli değil-
      senin öyle olmamanı temenni ediyorum :)

      Sil
  3. Sunu diyeyim.bekara karı boşamak kolay diye atasözu var ya...bosuna degil...bu arada bende cok köşeli bir kova kadiniyim.anneyim...ve seneler gectikce o köşeler daire oluyor...buyuk konusma...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yahu kınadıklarım başıma gele gele, sürüne sürüne öleceğim. Zaten başıma ne geldiyse bu eşşek arısı sokasıca dilimden geldi.

      Ama hem boşanmayıp, hem kocayı şikayet edip durmak hoş mu?

      Sil
    2. Yazdim...döşedim...silindi gitti ;)) hoş degil...boş...bosver sende he de gec ;))*evlenince zinhar bu tuzaga düşme yanlızzz...iste orasi zurnanin zirt dedigi yer...cunku erkegin" ökuzübilitesi "tek başina yakinmadan cekillmezzzz :))

      Sil
  4. Ben de kuralları olan bir kadındım. Evlendim o kurallar elbette yumuşadı. İşin kötüsü öyle kocalarını kötüleyen ortamlarda inan insan psikolojisi heralde normalde göze batmayan davranışı bile sana batmaya başlıyor bir de kadın dayanışmasından mı dersin bilemem ama karşıda ki kendini kötü hissetmesin "bak benim kocam da böyle aman tüm erkekler aynı" desin diye sen de bir bakıyorsun ki kocanı kusurlu gösteriyorsun :) Yani kardeş tüm erkekler aynı diyorsun ki o da çok sevdiğin arkadaşına :) Ama elbette tüm erkekler aynı değil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tespitin bomba :D
      Ama ben ortamlarda yapılan ''Benim herif de öküz yaa'' tarzı maksat gırgır olsun diye yapılan sohbetlerde bahsetmiyorum. Ki onlara zevkle katılırım. Çok eğlenceli oluyor bütün erkekleri gömmek

      Benim bahsettiğim, ciddi ciddi sorunları olduğundan şikayet edip de düzeltmek için hiç bir adım atmayanlar..

      Sil
  5. Hayatlarını değiştirebilecek güce sahip olmak lazım herkesin mayasında yoktur sanmıyorum. Biz kadınlar ne kadar da güçlüyüz desek de bağımlıyız. Çalışanı da aynı bazen çalışmayanı da. Sinek kadar kocam olsun ama başımda bulunsun diye bir kitap başlığı kadınlarımızın hayatı

    YanıtlaSil
  6. Black mirror dan bir bölüm : Kadının kocası ölür. Kocası'nın siluetinde birini sipariş verir. Dışı aynı ama içi farklı. Her dediğini yapan biri. Bu özellikte kadına yetmez. Lafın özü biz kadınlar bazılarımız demeliyim doyumsuz :):):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen başlamalıyım Black Mirror'a. İlginç bir diziye benziyor.

      Sil
    2. Black Mirror'ı izledim. Bayıldımmmmmm. Ama ne biçim dizi bu yaa, azıcık bölüm çekmiş alçaklar. O bahsettiğin bölüm de bombaydı.

      Sil
    3. Beğenmene çok sevindim ama evet bölümü çok az. Eğer seversen Kore dizilerini de önerebilirim. Çok zaman olmadı tanıyalı ama bayıldım diyebilirim. Kill me heal me ve Secret Garden harika iki Kore dizilerinden. Vaktini boşa harcamazsın tavsiye ederim.

      Sil
    4. Çok dizim var bu aralar. Azalsın, dediklerine de bakayım. Hiç Kore dizisi denemedim ama başlayanları bağımlı ettiklerini duydum

      Sil
  7. çok konuşursanız elinizden alırım :)ya çok güldüm ama bu cümleye :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim gibi malgöz olmayın

Taklitçi Geldi Haaaanııııımmm