Ekşi Sözlük'ten Geliyorum Dişlerim Kahkahalı

Ekşi'de, ''Kişinin okuduğu bölüm öğrenilince sorulan sorular'' diye bir başlığa tıkladım. Dakikalardır duvarlara kahkaha atıyorum. 

Ben öğrenciyken, bu tarz komik ya da sinir bozucu diyaloglar yaşamadım. Kadınlara en çok yakıştırılan mesleğe sahip olacağımdan kaynaklı, hep ''vayyyy hellaaall en güzeli vallaaa'' tepkileri aldım. Aldığım tek sinir bozucu tepki, ''Biraz İngilizce konuşsana'' oluyordu ama onu da teyzelerin şirinliklerine veriyordum. 

Sizi Ekşi'den alıntıladığım diyaloglarla baş başa bırakıyorum:


- ne okuyorsun?


- bilgisayar mühendisliği


- bizim oğlanın bilgis...


- sizin oğlanın bilgisayarının amina korum lan. 

yetti artık!



............................................................................................................




askerde görev dağıtımı yapılırken;

-sen ne mezunusun?


-endüstri mühendisliği gomutanım


-ney la o? çok duymaya başladım ben onu

(ne desem anlayacak acaba diye 30 sn. düşün)

-valla gomutanım kısaca maliyeti azaltır geliri 


arttırır


-heeeee geç bakalım o zaman kantine sen

ağlasam sesimi duyar mısınız mısralarımda





...........................................................................................................




- ne okudunuz?


- felsefe.


- başka?




............................................................................................................





+ne okuyosun sen?


-hukuk fakültesindeyim.


+hmm, hangi okul?


-istanbul universitesi.


+iki yıllık mı?


-yok hukuk 4 sene.


+boğaziçi olmadı mı? boğaziçinin hukuku daha 

iyi diyolar.


-sen hukuk aç kazanıcam ben boğaziçini.


+efendim?







........................................................................................................


+ne okuyosun sen?
-kimya
+mühendis mi olcan?
-yok, bölüm okuyorum ben.
+öğretmen mi olcan yani?
-formasyon alınca o da oluyo da, ben kimyager olcam.
+napıcan yani?
-bi çok seçenek var aslında. gıda, makyaj, petrol...
+ne alınıyodu o öğretmen olmak için? al bence sen onu
- hık mık... peki..


..........................................................................................................



-hangi bölümde okuyodun sen?


+malzeme bilimi ve mühendisliği


-olsun o da iyidir.




........................................................................................................




- hangi bölüm?

+ elektrik mühendisliği.

- ya hacı şu kuşlar o kadar tele konuyor da 

çarpılmıyor nası oluyor bu iş?


+ allah'ın bir hikmeti işte.








Yorumlar

  1. Bu başlık benimde favorilerim arasında ekşide :):) İşletme okumuş biri olarak bir zamanlar saçma sapan sorulara maruz kalmışlığım vardır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda en dertliler İşletme okuyanlar olmuştur hep :)

      Sil
    2. en klasiği de "kimi işletecen" değil mi :)

      Sil
  2. Çok iyi ya :) bana da endüstri mühendisliği ne yapar diye çok soruluyor. Asker beyi iyi anlıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teyzeler ne okuduğunuz sorduğunda, 5 yıllık okuduğunu, mezun olur olmaz da devlete kapağı atacağın bir bölümde olduğunu söyle ki sussunlar.

      Sil
  3. Bana da üniversitede okurken, 10 kişiden 9u "hele bir bitir de ilk hastan ben olucam" derdi :D Sırf bu yüzden çocuklar konusunda uzmanlığımı almaya karar verdim desem yeridir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele de insanımızın beleşçiliği ne kadar sevdiğini göz önünde bulundurunca..

      Sil
  4. Yıllar önce yurtta kalırken kurstan bi arkadaşımla yurda gidiyorduk. yaşlı bir teyzenin poşetini taşımasına arkadaş yardım etmişti. arkadaş benden küçük fakat erkek :) haliyle teyzem yanlış yorumladı olayı. çocuğa dönüp bölümünü sordu, en sevdiği cevap geldi "TIP!" bana sormadı bile ama bana dönerek "oohh oooh maşşalllllah maşşallllllahh" (kapmışın doktor oolanı) dedi, "hadi iyisin" der gibi başını sağa sola salladı.. ayrılırken de bize çantasında ne işi varsa yaprak sarma çıkarıp poşetledi, "yurdun bahçesinde oturup yersiniz" dedi.. o arkadaşla bir daha kesinlikle birlikte yürümedik, haliyle ablası da olsam ürktü çocuk :)
    Teyzeler.. Çok alemsiiz çoookk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tıp olsun, çamurdan olsun. Bir de 5 yıllık okuyanlara, ya da yüksek lisans yapanlara: ''O kadar sen okudun, bari tıp okusaydın da doktor olsaydın'' derler.

      Sil
  5. ayy bayıldım :)) hakkaten bizim milletin herşeye diycek bir lafı vardır, asla tebrik etmez, başarılar demez :)
    ben de bilgisayar öğretmeniyim, kim görse bizim bilgisayara format atabilir misin diyordu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahhahahah, ben bizim okuldaki bilgisayar öğretmeninin yanında bilgisayarımın sorunlarının muhabbetini çevirmeye cesaret edemiyorum. Acaba kendisine inceden bir talepte bulunduğumu zanneder mi diye :D Sizin işiniz çok zor. Okulda sizi ara eleman gibi kullanmaya çalışır idareciler.

      Sil
  6. Ne okuyorsun?
    -Radyo Televizyon ve Sinema
    Artık televizyona çıkınca bizi unutursun.
    -Ben geri planda çalışmak istiyorum.
    Olsun yine unutursun. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yahu ben de RTS okuyanlardan hep aynı şeyi duyuyorum : ''Ben kamera arkasında çalışmak istiyorum.'' Aranızda anlaştınız mı?

      Sil
    2. Rts lilerin genellikle çoğunun yönetmenlik hayalinden dolayı o cümleleri duymak normaldir. :)

      Sil
  7. ha haaaaa sen hukuk aç ben boğaziçini kazancam ha haaa :)))

    YanıtlaSil
  8. -ne okudun?
    -inşaat.
    -proje ofisinde çalışırsın artık.
    -yok şantiyeciyim.
    -olsun.az gidersin o zaman.

    "bayandan az kullanılmış" fikriyatlı bir ırkız napalım.

    YanıtlaSil
  9. Once teyzeler ellerimizdeki Arapça kitapları gorup Kuran kursunda mi okuyorsunuz diye sormuşlar, yok teyze ilahiyat okuyoruz biz deyince de, hiiii bize de dua edin demişlerdi :)) sanki okulda toplu dua yapıyoruz. . İşin komigi arkadaşın annesi de her gün okula uğurlarken böyle dermis :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cuma günü hürmetine dua derslerinizde bana da dua ediverin ;)

      Sil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim gibi malgöz olmayın

Taklitçi Geldi Haaaanııııımmm