Fazla sulu bıraktığım mercimekler dile gelse



Bir zamanlar her gün yemek yapardım. Daha da önceki bir zamanlar, bir gün evim olursa, sabah, öğle, akşam çeşit çeşit yemek yapacağıma inanıyordum. Tıpkı, yeni bir defterin ilk sayfasına çok düzgün yazıp, gitgide yazıyı bozup, en sonunda defterin yarısına gelmeden atmamız ya da bir daha uzanamayacağımız bir yere kaldırmamız gibi. 

Her gün yemek yaptığım bir zamanlar, yalnız olduğumdan yemekler arttı. Akşama aynı yemeği yemeyi sevmediğimden yenisini yaptım. Öğleden kalan yemekler çöpe gitti. Derken, bayaa bir günaha girdim açıkçası.

Böyle böyle soğudum bu işten. 

Yemek yapıyorum, yiyen yok. Eline sağlık diyen yok. Bazen yiyorum, bulaşık yıkamak zor geliyor. 

Günde iki kezden, iki günde bir keze, derken iki haftada bire düşürdüm yemek işini. Bazı yemekleri dışarıda bulamıyorum. Bulsam, hepten bırakacağım bu işi. Bir de serde kap kacak aşkı var. Yemek yapmaktan ölesiye nefret edip, 3 gelin çeyizi dizecek kap kacağı biriktirmiş olmak...

Evet. Doğru cevap: İsraf


Yorumlar

  1. işte bu bana yapılacak son şeydi! karnım burnumda ve mercimekli köfte hastasıyım ben :( sulusunu kurusuna da tercih ederim. olaydı da yiyeydim :( o yanındakiler acurlu havuçlu turşu değil mi. ne de severim adana turşusu :(
    şimdi bi günaha daha girdin söyleyim :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakkını helal et. Doğru dedin valla. Turşu da köfte de berbattı ıyyyyyy hiç güzel değil :D
      Mercimek köfte çok basit kız. Yapıver nefsin körelsin. Sana 1 tabaklık tarif vereyim.
      1 çay bardağı kırmızı mercimeği 2 çay bardağı suyla haşla. Suyunu tam çekmesin, çamur gibi kalsın. Ocağı kapat. Yarım çay bardağı ince bulgur ekle. Kapağı kapat. Dinlensin. O dinlenirken, minnacık bir kuru soğanı zeytinyağında biber ve domates salçasıyla kavur. Ocağı kapat. Kimyon, tuz, pul biber, karabiber at. Salçalı karışımı mercimek karışımına ekle. Karıştır. Tekrar dinlenmeye bırak. O arada yeşil soğan ve maydonoz doğra. Dinlenen karışıma ekle karıştır. Öyle elle yoğurmana falan yok çiğ köfte gibi. Karıştırıp, elinle şekillendir.

      Sil
    2. helal olsun canım :)
      hiç yapmadım daha önce ama akşam yapıcam söz :)
      turşu olayını da bim'den aldırayım idarelik..

      Sil
    3. yaptım yaptım çok şahane oldu -benim çapımda birine göre- :)
      oğlan paçama yapışmıştı onunla uğraşırken suyunu çok çekmiş tencereye yapıştı ama kalanı bilem yeter.. dandik bim turşu da kafi geldi şimdilik..
      sayende bir aşerme krizi engellendi, çok mersi :)

      Sil
  2. çok haklısın ben de yalnız yaşıyom anladım ama sofran ne güzelmiş valla :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim gibi malgöz olmayın

Taklitçi Geldi Haaaanııııımmm