Ekşi Sözlük'ten alıntı

onlarda evlenmek:

-flört, birlikte yaşama
-ailelerin tanışması ya da önceden tanış olmaları
-nikah, ardından aile ve dostlarla küçük bir kutlama
-maddi durum elveriyorsa güzel bir tatil (hayır ter kokan garsonların rus turistlere yavşadığı beş yıldızlı oteller değil)
-normal hayata dönüş

bizde evlenmek:

-anadan babadan gizli saklı flört
-kızın konuştuğu çocuğu itiraf etmesi, kavga gürültü
-söz
-kavga (söz gününe eltinin iştirak etmemesi)
-nişan bohçası (kekoluk+masraf kapısı+damat bohçasından çıkan
pijama ipekli değildi diye kavga)
-nişan alışverişi (elin kadını sana don sütyen alıyor sanki incir yaprağıyla geziyormuşsun gibi)
-kavga (alışverişte görümce suratını sarkıttı)
-nişan (büyük masraf kapısı)
-kavga (takılan bilezikler yeterince kalın değildi)
-kavga (oğlanın kıza bayramda
getirdiği keçinin boynuzundan pekmez akmadı)
-ev düzmece (kalantor, tipsiz
mobilyalar, stor perdeler, fakir
geçmişin acısının orta-üst sınıfa
yakınsanan minimalist mobilyalı,
ankastre mutfaklı şeylerle giderilmesi, 30-100k arası masraf tahminimce)
-düğün (devasa masraf kapısı)
-kavga (görümce düğün günü kırık beyaz elbise giydi)
-kavga (kaynana bir şey takmadı)
-kavga (gelinliği straples olsun isteyen gelin, muhafazakar kayınpeder engeline takıldı ve
bolero giymek zorunda kaldı)
-balayı (ter kokan garsonlu, yılışık animatörlü, fakir rus turistli tatil köyünde, en aşağı 10k)
-kavga (kayınvalide yeni evli çiftin evinin anahtarının kopyasından yaptırmış)
-kavga (kayınpederin masraf yaptım gerekçesiyle takılara el koyması)
-kavga (koca işten dönünce sığır
gibi yatıp önüne yemek bekliyor)
-kavga (kayınvalide evleneli bir
ay olmasına rağmen yemeğe
çağrılmadı diye bozuk attı)
-kavga (kayınbirader cep telefonu dükkanı açmak için ağabeyinden borç istiyor)
-kavga (kızın kardeşi eve çöreklendi, otel gibi kullanıyor)
-borç harç (düğün masrafı, eşya
borcu, taksitle gittikleri balayı masrafı, aldıkları sıfır aracın
masrafının üstüne ev kredisinin bellerini bükmesi ve evliliklerinin ilk beş yılını bu borçları ödeyerek, diğer beş yılını da tüp bebek tedavisi ve sonunda kavuştukları tüylü ve bıyıklı mira bebeğin masraflarını karşılayarak geçirmeleri)


allah mesut etsin.

Yorumlar

  1. Harikaymış. İzninle bunu da alıyorum :-)
    Işıl

    YanıtlaSil
  2. çok güzel,çok gerçekçi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onlarda en çok imrendiğim şey, nikahın ertesi gün normal hayatlarına geri dönmeleri. Bizde nikahtan sonra hayatlar bir daha asla eskisi gibi olmuyor. Bizim için evlilik milat. Onlar için hayatın bir parçası

      Sil
  3. Merhaba Tuba. "Onlar" diye tanımladıkların yabancı dizilerden gördüklerin ise hatırla ki onlar kurgu... ben yurtdışındayım . Ve evlilik burada da milat. Fark şu ki biz türk milleti olarak her işin ...unu çıkarmadan rahat edemiyoruz. Abartı ve görgüsüzlük tavan ...hayırlı nikah kolay olanıdır. Bu sıkıcı adetleri sevmemeni anlıyorum. Bekarken benim için de büyük stres kaynağıydı...bir gün uyansam ki tüm bu olaylar geçmiş, evlenmişim filan... ama sende nefrete dönüşmüş gibi? Pabucunun pissskoloğu olarak derim ki sebebine inilebilir...temennim tüm bu sıkıcı formaliteleri unutturacak ruh eşini bulasın . Ayağını yerden kessin ama aklını başından almasın. Birbirinizi sevin geliştirin inşaallah... vs ....vs...vs... çok amiin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim evlilikle sorunum yok ki, akrabalarla ve çağdışı ritüellerle var. Nefretimin kaynağını söylüyorum. Akrabalar. Ne kendi akrabalarımı, ne de koca bulursam onun akrabalarını ömrümce görmek istemem. Sonuçta kocayı, arkadaşları kendim seçiyorum. Kendime göre seçiyorum. Oysa akraba adlı canlılar, senin tarafından seçilmedikleri halde hayatında yer alma Hakkı'nı kendilerinde görüyorlar. Bu bana çok komik geliyor. Ve söz kız isteme nişan kına düğün gibi şeyler de hayatımda yeri olmayan akraba adlı canlılar için yapıldığı için istemiyorum. Akrabalar kıskansın diye kız isteme merasimi yapılıyor mesela, damada 1000 liraya çikolata gondolu yaptırılıyor. Kocaman bir buket Çiçek aldırılıyor. Ada'm sevgilisine Çiçek almak isterse kız isteme törenine ihtiyacı yoktur. Bu örnekleri çoğaltabiliriz. En fenası da akraba çatlatmak için yapılan takı töreni. Hep bir merasim hep bir tören. Midem bulanıyor.

      Sil
  4. Haklısın. Gösteriş iğrenç bir şey... Allah gönlüne göre versin.

    YanıtlaSil
  5. o kadar da değil canım istemezsen yapmazsın bunları,canın kavga istiyorsa o ayrı tabi:)ben biçok ritüeli yapmadım,duvak, gelin çiçeği ,kuşak yoktu,kuşağı aldıydık da unuttuk takmayı,çiçek tutmak da salakça gelmişti tutmadım,pasta da kesmedik,alışverişte hiçbişey istemedim biriki kıyafet tamam dedim,herbişey en sadesinden oldu,masraf ettirmedim,çok fakir de değildik yani orta halliydik,şimdiki gelinlere tantanalara bakıyorum da ne saftirikmişim len,dünyadan haberim yokmuş,tabi 15 sene evvel internet yok bişey yok,ama bugün olsa gene kıllık yapar mıyım beni neyim eksik lan mı derim bilmiyom,amaan boşver galpler birossun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Çiçek tutmak cidden çok garip yaaa.. Bir elinle kocanın elini tut, ötekiyle de eteğini falan düzelt, ne bileyim, çanta tutabilirsin. Daha mantıklı geliyor kulağa. Çiçek tutmak yetmiyor, bir de düğünün sonunda geriye doğru fırlatıyorlar. Kapan, koca buluyor. Romantik komedi filmlerinden öğrendik hep bunları. Hiç de pişmanlık duyma bence. Düğün piyasası diye bir piyasa var. Her geçen yıl, insanlara daha çok para harcatmak ve ele güne daha çok caka sattırabilmek için yeni şeyler çıkarıyorlar. Bugün evlenip, en alengirli düğünü yapanlar, seneye yeni bir şey icat olduğunda yine eksik hissedebilirler. Sen bugün mutlu musun, ona bak. Nişan alışverişi şu bu yaptırsaydın kaynanan seni daha mı çok sevecekti sanki. Hepsi yapıldı densin diye yapılan, içinde samimiyet barındırmayan gelenekler.

      Sil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

İrem Çağıl

Entel Görünümlü Zengin Koca Avcısı