Düğünlerdeki Mantık Hataları

En sevdiğim ikinci kitap olan Ekşisözlük'ten (Birincisi Marie Claire Maison),  Düğünlerdeki İnanılmaz Mantık Hataları konu başlıklı yazılardan geliyorum. Bir kaçını kopyalayıp yapıştırayım, şurada dursun. Arada gülerim. 

Bu arada yazıları okuyunca, geçen gün okulda bir arkadaşın (Seda), kuzeninin düğününe gidip, ardından bana kızı gömmesi geldi aklıma. Bu gömücü arkadaş Seda, geçen yıl evlendi. 28 bin liralık gelinlik giyen Şebnem hariç, her tanıdığım gibi o da düğününde sahte pasta kesmiş. Yaa, şu düğünde sahte pasta kesip, sonra da garsonların eline tutuşturduğu gerçek ve berbat pastayı çiftin birbirinin ağzına vermesi, ilkel bir ritüel gibi gelmiyor mu kulağa? Biliyorum adet ve alışkanlıklarınız sayesinde bunlar size normal görünüyor. Ama aslında hiç de normal değiller. Sadece göre göre gözünüz alıştı. Neyse, Seda bana kuzenini çekiştiriyor. Kız, kocası asgari (askeri değil haa) ücretle çalışıyor ve kendisi çalışmıyor olmasına rağmen, ben sahte pasta istemem diye tutturmuş, gerçek pasta yaptırmış. Düğününde gerçek pasta kestirmiş. Düşüncesiz aç gözlü! Gerçek pasta haaa! Nasıl yapar bu hainliği! O gerçek pasta ki, yapılırken nice deniz aslanları, endemik canlılar katledildi. Nasıl sahte değil de gerçek kürk? Ay pardon pasta :D



Geliyor ekşisözlük alıntıları:

 kocaman maket pastayı size verilen kılıçla kesmek. bildiğin kılıç ya hu. arya stark'ın iğnesi gibi. sonra alttan normal pastayı birbirine yedirmek. 

batılı gece kıyafeti giyip, halay çekmektir.
medeniyetler sentezi falan değil o tuvaletli hanımların halay çekmesi, resmen kimlik kargaşası.


-pastaya bi alkış alalım

düğünde mantık aramak hatadır.

düğün öncesi gayrimeşru olmasına rağmen, baştan aşağıya bir gariplik silsilesi olan düğün merasiminden sonra kız ve erkeğin sevişmesinin toplumsal olarak meşru kabul edilmesi.

gelinin sadece bir kaç saat giyebileceği gelinliğe servet, damadın ise parça parça ilerde de kullanabileceği (papyon hariç) takımına daha az ödemesi.

"onlarda bizim düğünümüzde takı takmadı" denilerek takı takmaktan vazgeçilmesi mesela.
gönüllü yapılması gereken bir hediye işinin mecburiyet haline getirilmesi ve bunun üzerinden insanların birbirine tavır alması akıl almaz bir mesele.


muhafazakar geçinen ailelerin çocuklarının düğününde, gelin ve damatın gezip tozma görüntülerinin yayınlanması.
geçen gün bi düğüne gittim salon dolunca sinevizyonunda şöyle bi geçmişe gittik. öpmeler, sarılmalar, arabayla giderken çekilmiş videolar, aklınıza gelecek her yerde çekmişler. 15 dakika filan bunları izledik. sanırım sadece yiyişmeleri kesmişler. bence bu çok büyük bi mantık hatası. kızın babası iyi ki kalp krizi filan geçirmedi. 


gece sonuna dogru ankara'nin baglari sarkisinin calinmasidir. sosyetesi de oynuyor, fakiri de. 

gelin başı diye birşey var mesela. geçen sene arkadaşın eşi yaptırmış 1400 tl'ye. full paket hemi de. öğrendiğim akşamı, içim kıpır kıpır, dayanamıyorum eve gidince ilk iş düğün fotoğrafına baktım. kızın saçında bi tane topuz var kocaman. o topuz ile 1400 tl arasında bir bağ kurmaya çalışıyorum hala. araştırmalarım devam ediyor.

gelinin, beline baglanan kirmizi kurdele ile hediye paketi gibi pistte gururla salinmasi olayina ise hic girmiyorum. bir kadinin toplumun takintili oldugu bir konu uzerinden kendini herkese kanitlamaya calismasi cok kotu ve onur kirici bir sey.

gelin'in kardeşinin, durmadan pistin ortasında kırmızı tuborg gibi dolaşması.

baldız ve görümce başı

küçük kızlara gelinlik giydirip sahnenin ortasına atmak...




Yorumlar

  1. Konu düğün ama ben de cenaze ile ilgili tuhafıma giden bir durumu söyleyeceğim. Cenazeden sonra cenaze sahibi niye yemek ziyafeti veriyor. Yemek sonrası tepsi tepsi baklava arkasından kahvehaneci çay servisi yapıyor. Kutlama yapılıyor resmen. O kadar masrafa ne gerek var. Hayır yapmak isteyen gitsin bir sürü ihtiyaç sahibi insan var onlara yardim etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de yıllardır cevabını aradığım bir soru bu: Neden? Lan insan üzüntüden nasıl yemek düşünür. Düşünemeyeceği için, o evde yaşayanların yemek ihtiyaçlarını komşuların düşünmesi gerekir. Kulağa doğal gelen bu.

      Sil
  2. Bu cenazede yemek yapma ve az önce ağlarken yemek yerken hunharca yemeğe saldırma olayını bizzat gördüm. Daha yeni öldü annen sen yemek icin kavga ediyorsun. Allah'ım buyük konuşmayayım ama yemek yiyebiliyorsun hem de daha fazlasi icin laf edebiliyorsun. Olması gereken komsularin yakınlarının yemek getirmesi cenaze olan eve. Ama biz yanlış yaptığımızın farkında bile değiliz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana, ''tabi sen İngilizce'cisin ya, gelenek düşmanısın, avrupaisin'' diyorlar, bu gibi şeylere karşı çıktığımda. Heye, ben Lady Di'yim. Ben gelenek karşıtı değilim, salaklık ve mallık karşıtıyım. Bir gelenek mantıklıysa sürdürülür, mantıksızsa artık rafa kaldırılır. Mantıklı olan uygulanır. İlla sürünün peşinden gidilecek. Yoksa hapse atarlar. Madem avrupai olduğum için bunları yadırgıyorum. Avrupa'dan başlayıp, yayılan bir gelenek olan doğumgünü kutlama, doğumgünü kutlama amacıyla pasta, kesme, üstüne mum dikip, mumu önce yakıp, sonra dilek dileyip üfleme gibi ne amaçla yapıldığı belli olmayan adetlere neden karşıyım? Benim derdim Türk milletini aşağılamak değil. Salakça ve sebepsizce olan her şeyi aşağılamak. Sevdiğin birini kaybetmişsin, oturup dua edeceğin ya da inançsızsan oturup ağlayacağın yerde, milleti doyurma derdine düşüyorsun. Gelenler dua etsin diye bir rüşvet mi acaba bu yemekler?

      Sil
  3. Yıllardır anlamsız buldugum şeyleri yazmış sın. Hâlâ anlamsız buldum ama yapmadım mı? Düğünümde tabiki yaptım . Engel olamıyorsun ki zaten senin dışında bir düğün mafyası var :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düğün mafyası :D ''Elalemci aile üyeleri''

      Sil
  4. Kırmızı tuborg! Çok iyiydi :) bizim pasta gerçekti. Bi düğünde çocukluğumdan beri yaptığım şeyi kendi düğünümde de yaptım ve önce kaç kat sayıp gercek mi diye baktım :p çünkü düğünden önce hic sormadım bile. KOCAma tembihledim ve o yedirme olayına girmedik. Torunlarıma daha az rezil olurum böylece..
    O kırmızı kuşağa da bekaret raporu muamelesi göstermiyorlar mi uyuz oluyorum. İşlemesi ne kadar çoksa rapor o kadar güvenilir! Onu da takmadım Allah in bildiği bana yeter..
    Düğün dediğin başlı başına mantıksızlık zati..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu saçma gelenekleri bu topraklardan sileceğim! Öğrencilerimin ve yeğenlerimin beynini foşur foşur yıkıyorum :D

      Sil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

İrem Çağıl

Eli yüzü düzgün öğretmen kız takip altında