Koridorum - Mayıs 2016

 Koridorumun 3 yıldır bilmem kaçıncı bitmek bilmeyen güncellemesi artık bitti diyemiyorum. Tabi ki bitmedi. Fotoğraflarda göremiyorsunuz ama koridorun banyo tuvalet tarafındaki duvardaki fotoğraf çerçevelerini kaldırdım. İçlerini boşaltıp, fotoğrafları albüme koydum. Çerçeveleri de önümüzdeki dönem bir İngilizce sınıfım olursa, orada değerlendireceğim. 
Dünyadaki tek kankam, islami bir hassasiyeti hatırlatınca, günaha dibine kadar batmışım, ne kadar uzaklaşsam kardır deyip, insan fotoğrafı sergilemeyi bıraktım. Bknz.

Rahmet melekleri, şu yerlere girmez:
1- İçinde canlı resmi veya heykeli bulunan odaya,
2- İçki içilen ve içki bulunan yere,
3- Kumar oynanan veya kumar aleti olan yere,
4- Günah işlenen yere,
5- Köpek olan yere,
6- Cünüp bulunan odaya,
7- Çalgı aletleri bulunan odaya,
8- Misafir gelmeyen eve,
9- Avret yeri açık duranın olduğu yere,
10- Ana babaya âsi olunan eve. (Nisabül-ahbâr)


Sünnetleri uygulamak, nafile ibadetler yapmak gibi şeyler bir mecliste söz konusu olduğunda, her şeyi yaptık da o eksik kaldı gibi üzücü ve heves kırıcı tepkiler aldığım oluyor. Çoğumuzun dini hassasiyetleri de kendi hayatına uyguladığı ve uygulamadığı şeylerle sınırlı oluyor. Mesela, kapanmayıp, namaz kılan bir kadın: Kapanmak önemli değil, önemli olan dikkat çekmemek diyerek vicdanını rahatlatma yoluna gidebiliyor. Ya da namaz kılmayan biri, onca insan namaz kılıyor ama mazluma eziyet ediyor, önemli olan namaz değil, kalbinin temiz olması diyerek, yaptığını meşrulaştırabiliyor. Zaten hepimizin kalbi temiz, değil mi? :)

Tipik bir tatlı su müslümanı olarak, dün akşamı, Berat Gecesi olması sebebiyle, nispeten daha verimli geçirdim. Bu arada elbette kendi vicdanımı rahatlatmaktan da geri kalmadım. Suçlu hissettiğimiz davranışlarımızı mantığa bürümezsek, gece nasıl uyuruz? Dünyadaki tek akrabam dediğim kuzenim dışında, hiç bir akrabam ile görüşmüyorum. Zaten biliyorsunuz telefon kullanmadığım için, eskiden düşük de olsa bir miktar mevcut olan görüşme ihtimalimi sıfırladım. Zaten anneannem babaannem dedelerim hayatta olmadıklarından ötürü, köye gitmek için kendimce geçerli bir sebebim de yok. Neyse, bu akraba ile ilişkiyi kesme konusunda zaman zaman müslüman olduğum için kendimi suçlu hissediyordum. Dün akşam bir şeyler okurken, "Akrabalarıyla ilişkiyi kesen Cennet'e giremez." (Buhârî, Edeb, 11 ) hadisiyle ilgili, detaylı bilgi isteyen birine, gelen cevabı okudum. Bu hadiste bahsi geçen akrabadan kasıt, 1. dereceden akraba imiş. 1. dereceden akraba da, anne baba ve çocukmuş. Anne, baba ve çocuğumuzun her türlü ihtiyacıyla ilgilenmek zorundayız. Kardeş bile yok, düşünün artık. Onlar 2. dereceye giriyor. Neyse; teyzemi, yengemi, dayımı aramaktan ve onlara gitmekten kurtuldum. Ha, görsem hepsiyle konuşurum. Küsmek, çok yersiz. Ki emin olun aslında küsmek için geçerli sebeplerim var. Ama küssen ne olacak? Kendi içine dert olacak. Öfke biriktireceksin. Hasta olacaksın. Hiç gerek yok. Ünlü düşünür Murat Dalkılıç'ın da dediği gibi, ''Merhaba merhaba''

Dün hadis okurken, en iyi hadis kitabının, Riyazüssalihin olduğunu öğrendim.



Antropolog arkadaşım Emsiz Enik, ateistlerin ve Darwinistlerin ortasında, dinini muhafaza etmeye çalışırken, bir yandan da ilgi çekici bulduğu kitapları bana tavsiye eder. Onun son tavsiyesi de bu. Bugün Kitapyurdu'ndan her ikisini de sipariş edeceğim. Allah beni ıslah etsin. Ne idüğümü ve ne olacağımı ben de bilmiyorum. 

Ana konuya dönecek olursak, koridorum işte şimdilik böyle oldu. Metal ayakkabılık, metal dolap, metal keson.. Keson ne mi? Ben de yeni öğrendim. Ofis çekmecesi.








Görünen o ki, burası koridorum değil. Ama elim değmişken, bunu da göstereyim. Masanın yönünü değiştirdim. Salonun oturma kısmına paralelken, dik yaptım. Saçma duruyor mu?









Yorumlar

  1. Fotoğraf kısmını duymuştum ve araştırmıştım. Duyduğumda çok garip gelmişti. Evet girmez diyen bilgiler var fakat direk Nihat Hatipoğlu'nun ağzından bilgi edindim. Fotoğrafların asılması meleklerin girmesine engel değilmiş. Kendinizin ve ailenizin fotoğrafları engel değil dedi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna çok sevindim. Albümlerde fotoğraf tutuyorum sonuçta çünkü. Ama tekrar asmayacağım duvara. Hevesim gitti

      Sil
  2. masanın yeri tamamdır,koridoru da sevdim de niye dağıttın ortalığı taşınıyor musun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halıları kaldırdım, yıkamaya vermek için. Bir de yeşil Çekmece'yi yeni aldığım için, kırmızı dolaptakileri boşaltıp yeni düzenleme yaptım

      Sil
  3. Ben de halıları kaldırdım kendim yıkayacağım diye halı yıkama fırçası bile aldım ama güneş yüzünü göstermiyor çorumda:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kız koluna kanadına, beline kuluncuna yazık. Halı yıkamakla cam silmekle ömrün geçse, erkeklerden bir teşekkür mü alacaksın? Ver gitsin yıkamacıya. İyi kötü yıkasınlar. Benim halılardan biri Isparta halısı. Annem dokumuştu. Konu komşu, yazıktır bunu elinde yıkai yıkamacıya verme diyor. Yıllardır yıkamacıya veriyorum. Hiç de bir şey olmadı. Canımdan daha önemli değil.

      Sil
    2. Çok haklısın , ben niye böyleyim, aklıma bile gelmiyor halıcıda yıkatmak, ne iş olsa kendim girişiyorum...

      Sil
  4. Akraba ile ilişki kesme konusunda seninle tamamen aynıydım. Ayrıca üzüntüden de kahroluyordum, yazını okuyunca nasıl sevindim anlatamam. Böyle olacağını biliyordum :) Bu haberle günümü güzelleştirdin. Ancak daha önce hiç bu şekilde bir yorum okumamıştım. Rica etsem bu hadisin açıklamasını nerede okuduğunu yazabilir misin, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Adsız,
      Link atıyorum. Bu konu beni de çok rahatsız ediyordu. Nureddin Yıldız'ın yorumunu okumak çok iyi geldi. http://www.fetvameclisi.com/fetva-akrabasiyla-iliskisini-kesen-cennete-giremez-mi-79144.html

      Sil
    2. Tekrar merhaba, aşağıdaki adsız ile soruyu soran ben aynı kişiler değiliz önce onu söyliyeyim :) Cevabın için teşekkür ederim.
      Diğer arkadaşların yazdığı konulara tamamen katılıyorum. Hangi kaynağa inanıp inanmayacağımız oldukça büyük sorun. Nurettin Yıldız adını okuyunca benim de sevincim kursağımda kaldı açıkçası :(

      Sil
  5. Renklere bayıldım insanın içi açılıyor. Güle güle kullan

    YanıtlaSil
  6. Objektif bakış acını seviyorum. Cok guzel kiliflar buluyoruz yanlislarimiza. Nurettin Yildiz hocayi cok severim. Egip bukmeden doğru bildiğini söylüyor. Ben UGT

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haaa , UGT :) Evet, Nureddin Yıldız, ne şiş yansın ne kebap tarzında, modern zaman yalakası bir hoca değil. Eğriye eğri, doğruya doğru diyor

      Sil
    2. UGT kim biliyor musun bağyan?

      Sil
  7. Nurettin Yıldız 6 7 yaşında evlenilebilir, çalışan kadın fuhuşa hazırlık yapıyor ve erkeklerin söz dinlemeyen kadınları nasıl dövmesi gerektiğini açıklayan insan.

    YanıtlaSil
  8. “Erkeğe boğazına kadar geldikten sonra dokunma bu kadına dersen, başka yolla erkek rahatlar. O da o kadını delirtir aslında. Kadınların, Allah erkeklere dövün, rahatlayın diye müsade etmesinden dolayı sabaha kadar şükretmeleri gerekiyor kumadan rahatsız oluyorlarsa.” Bizzat kendi ağzından duyduğum videosu da olan bir açıklamadan minicik bir bölüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunları bilmiyordum. Bir ilahiyat profesörünün, kadın ve çocukların Hakkı'nı gözetmemesi kabul edilebilir değil.

      Sil
  9. Tubacığım (bak ilk kez böyle hitap ediyorum sana :)) diyanetten öğren dini bilgileri lütfen. Tamam beğenmeyebilirsin ama diyanetin bi ansiklopedisi var inanılmaz güzel hazırlanmış. Özellikte kandillerin peygamberimiz döneminde olmadığı sonrasında uydurulmuş olduğu, bu gecelere has ibadet yapmanın dinde yeni ibadet ihdas etmek anlamına geldiğinde dair bir yazıları var. Onu mail atarım sana. Resim filan gözünü seveyim yapma.. Kafana takılan konuyu ona buna sorma diyanetten öğren. Bir de telefonu var alo fetva diye. Hatipoğlu da şarlatan diğer tv gülleri de. Kafası çalışan az buçuk insandan birisin yapma böyle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşeciğim, bahsettiğin ansiklopedi satıştaysa alayım. Berbat ötesi bir müslümanım ben. Ahkam kesme Hakkı'm asla olamaz. Bahsini ettiğim kişi, ilahiyat profesörü olduğu için bilgisine güvendim. Bir matematik profesörünün matematik Hakkı'ndaki bilgisine güveneceğim gibi. Ama işte gel gör ki, din konusu çok hassas. Bazıları kendi çıkarı doğrultusunda yorumlayabiliyor ayet ve hadisleri. Yalnız diyanetin resmi sitesinde Kandil'lerle ilgili bilgi ve kutlama mesajları var

      Sil
    2. Dahası Diyanet Başkanı TRT deki kandil programlarında çıkıyor, şaka gibi! Bulamadım bi bulayım şu yazıyı atayim hemen. Kim ki o iyi müslüman bu arada? Dediğin gibi hassas mevzular en güzeli Kuran'ı okumak. En onemlisi akıl süzgecinden geçirmek.. Milyonlarca hadis var uydurulan güven olmuyor. Mesela hadis aktaran bi kişi vardı her yerde geçer hadisleri.. Hz. Ömer bu kişiyi hadis uyduruyor diye dovdurmus..Ama buna rağmen bi sürü yerde aktardığı hadisler geziyor. Düşün..

      Sil
    3. Dahası Diyanet Başkanı TRT deki kandil programlarında çıkıyor, şaka gibi! Bulamadım bi bulayım şu yazıyı atayim hemen. Kim ki o iyi müslüman bu arada? Dediğin gibi hassas mevzular en güzeli Kuran'ı okumak. En onemlisi akıl süzgecinden geçirmek.. Milyonlarca hadis var uydurulan güven olmuyor. Mesela hadis aktaran bi kişi vardı her yerde geçer hadisleri.. Hz. Ömer bu kişiyi hadis uyduruyor diye dovdurmus..Ama buna rağmen bi sürü yerde aktardığı hadisler geziyor. Düşün..

      Sil
  10. O kadar çok din adamı, o kadar çok farklı bilgi var ki ortada ne yapacağını bilemiyor insan... Ahir zaman hocalarını ayırt edebilmek zor Allah yardımcımız olsun, bazen anadan atadan ne duyduysak onunla devam etmek daha çok içime siniyor sanki, benim de evimde hiç resim yok toz alma derdi de kalkıyor ortadan iyi tarafından bakmak lazım... :))) Koridorun çok güzel olmuş bu arada... Sevgilerimle sessiz takipçin...

    YanıtlaSil
  11. Buhari ve Müslüm'ün hadislerinde uydurma hadislerin yer aldığı söyleniyor. Azıcık araştırdım çelişkili hadisler var." Maymunlar zina yapan maymunu taşladılar ben de yardım ettim " gibi. Araştırmak lazım tabi ama aklı kullanmak lazım. Ne çok şarlatan var evet ortada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Riyazüssalihin kitabı aldım bakalım. Güvenilir olduğunu duydum

      Sil
  12. vuhuu, çok iyi
    senin kitaplığa bir kitap daha lazım :)
    uğra benim oraya bi

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

İrem Çağıl

Eli yüzü düzgün öğretmen kız takip altında