Okuyun benim gibi cahil olmayın. Virgül kullanımı serbest.


 Ezikliği bırakmaya karar verdiğim günden beri -Şubat 2016- kendimi bu tip kitaplara verdim. Bu tip kitap dediğim de psikologun tavsiyesiyle başladığım, elalemi takmamaca, hayır demeyi bilmece, kendini kullandırmamaca, doğru iletişim kurmaca, alıngan ve hassas olmamaca kitaplar zinciri. Bu seriye hayatımda okuduğum en iyi kitap olan David Burns'ün İyi Hissetmek kitabıyla başladım. Dün Manipülasyondan Korunma Yolları'nı okudum. (Yazarı, Josef Kirschner) İncecik olduğu için bir çırpıda biten bir kitap. Beni çok aydınlatmadı. Hep bildiğimiz şeyleri yazmış. Bu konuyla ilgileniyorsanız, Dr. Henry Cloud ve Dr. John Townsend'in SINIRLAR kitabını okuyun. Özellikle ''hayır'' dediğinizde suçluluk duygusunun everestini yaşıyorsanız size iyi gelir. Manipülasyon kelimesi biraz ecnebi, biraz havalı. Ben bu işle meşgul insanlara, manipülatif demiyorum. Duygu sömürücü otlakçı beleşçi parazit diyorum. Siz canınız ne istiyorsa onu deyin. Manipülasyonun ne olduğunu da açıklayayım da cahil cahil ölmeyin. 

Psikolojik manipülasyon, insanları kendi bilgileri dışında veya istemedikleri hâlde etkileme veya yönlendirme anlamına gelir. Bu etkileme ve yönlendirme sonucu insanlar davranış değişikliği ya da kanaat değişikliği gösterebilirler.

(Wikipedia'dan kopyaladım)

Manipülasyondan Korunma Yolları kitabından beğendiğim bir kaç satır:





Kitap okurken kahve içmeyeni dövüyorlarmış. 







Gelelim bugün başladığım kitap, Büyü Dükkanı'na. Bu kitabı, Kitapsan adlı kazıkçı kitapçıda rafları kurcalarken tanıştığım güleç bir psikologun tavsiyesiyle aldım. Okumak, bugüne nasip oldu. O kadar güzel ki..  Bitmesin diye ısırmıyorum, yalıyorum. Pardon, o çocukken dondurma yeme stratejimdi. Tabi ablamın kendi dondurmasını hızlıca yeyip, benimkini de duygu sömürüsü (manipülasyon :D ) ile elimden alması sjagd
of neyse ne işte
kitap süper






Yorumlar

  1. O nasıl yavaş okumak kitabı bitirmek uzeresin hatın bacım UGT

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 130 sayfalık bir şey zaten. Oruç sayesinde kitap okumayı arttırdım. İnşallah Ramazan'dan sonra da böyle devam eder

      Sil
  2. Merhaba, bu kitaplar iyi hoş da uygulamaya geciremedikten sonra işlevsel değil. o nlp kitaplarının bütün teorilerini bilmekle beraber hiçbirini uygulamayı beceremedim şimdiye kadar ve doğal olarak 'amaaaan heeeri!' deyip uzun yıllar önce o sayfayı kapattim. Uygulayabilenlere hürmetle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bildiğin, not alıp ödev belleyip, uyguluyorum. Tabi ki evrendi melek kanadıydı öyle şeyleri değil :D Onlar insana gazı verip verip oturtuyor. Misal, Metin Hara - Yol kitabını aldım. Bu kadar mı saçma bir şey olur yahu. Gazlıyor gazlıyor, sonra kaba etinin üstüne oturtuyor . Psikoloji kitaplarındaki öğretileri uyguluyorum.

      Sil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim gibi malgöz olmayın

Allahını seven üstüme çanta atsın!! (İmza: Bütün kadınlar)