Bir bayram da akıl vermeyin ey yüce akrabalar

Kızlar, bayramdan bayrama görüştüğüm eniştem ünlü 
cömert cömertoğullarıgil, yaşlanınca emekli maaşıyla kirada 
yaşamımı sürdüremeyeceğimi, ülke durumunun kötüye 
gittiğini, kiraların bir kaç yıl içinde katlarca yükseleceğini 
anlatıp, kredi çekip ev almam konusunda ısrar etti. 
Malumunuz herkes akıl verir, kimse para vermez.
Neyse, ben de kendisine faiz almanın da vermenin de haram 
olduğunu söyledim. Bunu kendisinin de bildiğini, ancak bu 
devirde ev almanın zaruri ihtiyaç olduğunu ve zaruri 
durumlarda haramların meşrulaşacağını söyledi. Ardından, 
hemen bu konularda sohbet ettiğim herkesin yaptığı şeyi 
yaptı.
''Ben de senin şu an saçını görüyorum. Bu sana haram değil 
mi?'' diye sordu. Tipik, basit bir savunma mekanizması. 
Karşıdaki kişinin zaten günahkar biri olduğundan dem vurup, 
fazla günahın göz çıkarmayacağını ima etmek. Bizim 
milletimizin hayat felsefesi: Battı balık yan gider.
Ben de kendisine, günahkar olduğumu kabul ettiğimi, ve 
bununla birlikte ne kadar haramdan kaçınırsam, benim için 
kar olduğunu anlatmaya çalıştım.
Şu an onu anlayamadığımı, yaşım ilerleyince ve maddi 
sıkıntılar başgösterince anlamaya başlayacağımı söyledi.
En laf bitirici kelime olan ''hayırlısı'' ile konuyu kapattım.

Bu haram ile helali ayırt etme konusu ile ilgili bir hadis var. O 
hadisi okumak yeterli benim için.

Vabisa adlı bir adam, günah ve sevabı peygamberimize(sav) 
sorar. O da buna cevaben şöyle söyler:

''Yâ Vâbisa! Kalbine danış, aklına (gönlüne) danış. Sevap; 
Kalbin kendisi ile huzur duyduğu, gönlün tatmin olduğu 
şeydir. Günah ise; kalpte iz bırakıp gönülde tereddüt yapan 
şeydir. İnsanlar sana fetva verseler, hüküm verseler bile ...''



Yorumlar

  1. Seni seviyorum. Çünkü objektifsin. Hayirli bayramlar. UGT

    YanıtlaSil
  2. Ya var ya, on numara beş yıldızsın... :) Seviyorum seni tanımadan... Geçmiş yorumları görmüyorsun gerçi ama olsun ben içimden geçenleri yazdım... :) Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüyorum :) Sonradan görmeliklerim, çokbilmişliklerim, argo konuşmalarıma rağmen beni sevdiysen, sen bence Mevlana felsefesini yaşatıyorsun. Herkesi olduğu gibi kabul edebiliyorsun demek ki. Ne güzel

      Sil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim gibi malgöz olmayın

Taklitçi Geldi Haaaanııııımmm