Bir başımalarla dizi keyfi

Biri ABD, biri İngiliz dizisi olan The Night Of ve The Escape Artist'i izliyorum.




Bu kadar çok İngilizce dizi izlememin sebebini daha önce söylemiştim : İngilizceyi unutmamak

Size neyse..


İngilizce'de avukat anlamına gelen kelimelere bakalım:


lawyer: İngilizlerin de ABD'lilerin de kullandığı en genel 
terim. Türkçesi, avukat. Kanun anlamına gelen LAW 
kelimesinden türemiş. Dediğim gibi genel bir kavramdır ve 
alanı ne olursa olsun tüm avukatlara lawyer denir.


attorney: Sadece ABD'lilerin kullandığı bir sözcük. Amerikan 
filmlerinde hep bu sözcüğü tercih ediyorlar. Doğrusu 
attorney-at-law'dır. Kısaca attorney diyorlar. Bu kelime, 
kendisine birini savunması için yetki verilen kişi anlamında 
kullanılır. Çünkü attorney, yetki kelimesinden gelir.



solicitor: Sadece İngilizlerin kullandığı bir sözcük. ABD'deki 
attorney ile bu, aynı kişi.


barrister: Buradaki ''bar'' bizdeki ''baro'' sözcüğüyle aynı. 
Barrister, İngiltere'de olur sadece. Ve avukatların ev havalısı 
en zenginidir bunlar. Hani filmlerde komik bir peruk takarlar. 
Müvekkille muhattap olmazlar. Yüksek mahkemelere çıkarlar.



advocate: ''Avukat'' kelimesinin geldiği sözcük, budur. Türkçe'ye geçen çoğu kelime gibi, orijinali 
Fransızca'dır. Türkçe'de avukat anlamında kullanılmakla 
birlikte, İngilizce'de genelde mesleğe yönelik kullanılan bir 
kelime değil. ''Savunucu'' anlamında kullanılıyor. Hatta 
hatırlarsanız çok meşhur bir film vardı. The Devil's Advocate 
= Şeytanın Avukatı. Sonuçta şeytan, parasını verip, kendisini 
temsil etsin diye tutmadı avukatı. Adamın biri, şeytanın adına konuşuyor, şeytanın tarafını tutuyorsa, bu onun şeytanın avukatı olduğunu gösteriyor. Aynı zamanda fiil 
olarak da kullanılan advocate kelimesi, taraf tutmak 
anlamına gelir.



Yorumlar

  1. Mesleki ingilizce gormüstük yıllar önce, ama bizdeki mahkemeler o kadara sıkıcı ki ingilizce kelimeyi mahkemenin neresine soksam eğreti durdu.

    YanıtlaSil
  2. Mesleki ingilizce gormüstük yıllar önce, ama bizdeki mahkemeler o kadara sıkıcı ki ingilizce kelimeyi mahkemenin neresine soksam eğreti durdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar, avukatsın değil mi? Avukatlı dizilere bayılıyorum. Laf sokmalı, topuğunu yere vurup yürümeli, savcıyı ters köşeye yatırmalı, çok şık giyimli diziler oluyor bunlar. Sen de ilgiliysen favori avukat dizimi sana tavsiye edeyim: How To Get Away With Murder

      Sil
  3. siz küçükken vardı bi ortalığı yıkan avukat dizisi.bilmem izledin mi?
    şöyle bir bilgi buldum hakkında:

    Ally McBeal (Eylül 1997) : Kelley’nin, Mart ayında ABC’ye çekmeye başladığı The Practice‘i devam ederken, biraz daha sulu, davaların ikinci planda ana karakter ve ofis çalışanlarının özel hayatlarının ön planda olduğu, kurguladığı davaların daha komik olduğu Ally McBeal‘i Eylül ayında FOX kanalında yayınlanmaya başlamış. İlişki dizilerini sevenler, çizgi film tadını dizilerde arayanlar, dizilerde müziğe doyamayanlar derken Ally epey bir hayran kitlesini etrafına toplamıştı hatırlarsınız. Eh bu benim için de biçilmez kaftan olmuştu. Tekrarlarını bile zevkle izlediğim pek eğlenceli bir dizidir Ally McBeal. Ama dediğim gibi davalar daha ikinci planda ve daha sulu geçer. İnanılırlıktan nispeten uzaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok duydum ama hiç izlemedim. Çok güzel bir diziye benziyor. Okul başlamadan onu da aradan çıkarayım.

      Sil
    2. Cooooook müthiş bi dizidir. Ama bill in olduğu sahne ne ağladım ben...

      Sil
  4. Ooo. Ally mc beal... eski favorilerimden...

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar ben sessiz izleyicilerinizden biriyim aynı Zaman'da meslektaşız :))size bir şey sormak istiyorum İngilizcemi Nasıl geliştirebilirim önereceğin bir kitap yada başka bir yol var mı şimdiden çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  6. A1 seviyesindeyim kursa gittim fakat konuşamıyorum kurs da bitti zaten.Evde kendi imkanlarımla yapabileceğim bir şeyler var mı?dizilerde ancak Türkçe altyazılı anlayabiliyorum

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim gibi malgöz olmayın

Taklitçi Geldi Haaaanııııımmm