1 Saat Önce Hayatımın En Gerçekçi, En Net Rüyasını Gördüm

İdam edilmeme karar verilmiş. 
Rüyamda, bu sıralar Türkiye'de idam, özellikle gençler arasında çok yaygınmış. O kısmı bana tam açıklamadılar ama bir tür düşünce suçundan hüküm giymişim. İdam edileceğim gün bana bu durum bildiriliyor. Önceden böyle bir ihtimalden bile haberim yok. Normal hayatıma devam ediyorum. İdam edileceğimi duyuyorum. Bu haberi bana bir arkadaşım getiriyor. O, aynı zamanda beni sıram gelene kadar kontrol altında tutmakla da görevli. Kaçmamam için. Arkadaşımın yüzünü, adını bilmiyorum şu anda. Ama rüyada tanıdığım biriymiş. Arkadaşımla sedirde oturuyoruz. Şu anki evimde değilim. Orası ailemin eviymiş. Ama gerçekte yaşadıkları eve benzemiyor. Çocukken yaşadığımız yoksul evlerden birine benziyor.  Ben çok korkmuş durumdayım. O ise idam edilmeyeceğini bilmenin keyfi ve rahatlığı içinde, ağzının kenarıyla beni teselli ediyor. ''Korkma, silahla vuracaklar. Tek seferde, acısız oluyormuş'', diyor. 
Bense ona diyorum ki, ''Gerçekten de hayat, insanın gözü önünden film şeridi gibi geçiyormuş. Ama idamıma dakikalar kaldığı için ben film şeridinde kötü hatıralarımı hızlı geçip, şeridi güzel hatıralarda yavaşlatıyorum. Mesela, geçenlerde Sebil'de (Sebili bizim köyümüz) dağda çadır götürüp şişme yatakta uyumuştum. O kadar keyifli bir şeydi ki. O kadar huzurluydum ki o gece. Tek kötü yanı, güneç doğar doğmaz uyanmak zorunda olmaktı. Çünkü çadır aydınlanıyordu.'' 
Bu şekilde anılarım film şeridi gibi geçmeye devam ediyor gözümden. Bu arada Sebil'de çadırda kalma olayını gerçekte yaşamadım. Hatıralarım gözümün önünden geçerken aklımdan şunu geçiriyorum: ''Dünya ne güzel bir yermiş meğer. Öleceğimi hiç düşünmezdim. Demek herkes ölüyor'' 

Sonra beni idam edecek adam sıradan bir otomobille tek başına geliyor. Camdan görüyoruz. Arkadaşım bana, onu karşılamaya gitmesi gerektiğini söyleyerek yanımdan kalkıyor. Tek katlı bir evdeyim. Pencere ardına kadar açık. İstersem kaçabilirim. Ama sonra aklımdan şunu geçiriyorum: ''Kaçsam ne olacak? Yakaladıklarında yine öldürmeyecekler mi? Eninde sonunda yakalanmayacak mıyım? En iyisi bu durumu kabullenmek'' gibi şeyler..

Sonra içeriye arkadaşım, beni idam edecek olan görevli ve annem giriyor. Annem girince film şeritleri, tatlı hatıralar bitiyor. Ağlamaya başlıyorum. Ama çok fena bir ağlama. Ve annem de ağlamaya başlıyor. (Not: Gerçek hayatta annemin ağladığını ya da ağlamaya yakın bir halde olduğunu hiç görmedim) Anneme diyorum ki, ''Anne artık üzülmenin bir anlamı yok. Zamanı boşa geçirmeyelim. Hakkını helal et. Arkamdan dua et. Anne, dua et ben de affedilenlerden olayım'', diye anneme yalvarıyorum. Annem de beni onaylıyor. Sonra Allah'a yalvarıyorum günahlarımı affetmesi için. Dualar ediyorum. Tevbeler ediyorum.

Derken adam artık dizlerimin üstüne çökmem gerektiğini söylüyor Bakıyorum. Tabanca yok. Kılıç gibi bir şeyle ensemden boynumu koparacak. Annem ve arkadaşım korkmasın diye de kafamdan bir çuval geçirdi. O ara ağlamayı artık bıraktım. Ağlamak bile vakit kaybı diye düşünür oldum. Kelime-i Şahadet ve Kelime-i Tevhid okuyorum durmaksızın. Adam daha başlamadı sanırken bir anda ensemin kesildiğimi, başımın gövdemden ayrıldığını hissettim. Acı hiç yok. Kafam hala boynumun üstünde. Onu da biliyorum. Adamın, arkadaşıma ''Tamamdır, bitti, öldü'' gibi bir şey dediğini duyuyorum. Ama kafam boynumun üstünü bir tıkaç gibi kapadığı ve henüz nefes boruma kan dolmadığı için hala bir iki nefes alabildim. Ve derken adam başımı yerinden aldı. Boynum açıldı. Nefes boruma kan doldu. Ve bitti.
O an boğazım kurumuş şekilde uyandım. Sabah ezanı okunuyordu. Normalde sabah ezanını duymam.
Tabii ki kalkıp hemen sabah namazını kıldım.
Böyle bir rüyaya ihtiyacım varmış kızlar.
O kadar gerçekti ki anlattığım cümleler yetersiz..
Eğer kılmıyorsanız siz de namaza başlayın.


Şimdi, okul için hazırlanacağım. 
Görüşürüz..

Yorumlar

  1. Hayır olsun diyeceğim ama zaten hayirli olmuş sabah namazina kalkip namazını kilmissin.Inşallah daim kabul olsun namazlarin. UGT

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. senin sayende namaza başladım

    YanıtlaSil
  4. Korkunçlu film gibiydi rüyan. Hayirlara ciksin. Allah namazlarini kabul etsin, cumlemize de nasip etsin insallah.
    Işıl

    YanıtlaSil
  5. Hoca hanım bir ses ver artık. Meraktayim.Rüyanın sonucunda radikal kararlar mi aldin? Ne yapmaktasin? Ugramiyorsun bloguna.UGT

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. UGT'ciğim, iyiyim çok şükür, her şey yolunda. Döneceğim

      Sil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim gibi malgöz olmayın

Taklitçi Geldi Haaaanııııımmm