Boş Ders, Aşure kafa

Tutunamayanlar'a başladım. 70. Sayfadayım. Belki de 71. Bitiren intihar ediyormuş diye duydum. 724 sayfa. KPSS'den sonra hiç bu kadar kalın bir kitapla muhattap olmamıştım. Sene 2010. Telefonda en çok kullanılan kelime nedir diye sordu bir öğrencim.

"Neredesin." Mi dedim. Hesap sorulma korkusu, telefon kullanma korkumu doğurmuştu. 
"Ben"miş cevap.

Kafadaki sesleri susturmak için içki içiyormuş insanlar. Bir kez sarhoş olan, hiç pişman olmamış. Hep sarhoş olmak istemiş. Duman&Teoman konserine gideceğiz 30 mayısta. Duman'a ayık kafayla gidilmezmiş. Bir yerden sonra saçmalıyormuş çünkü. Başka türlü çekilmezmiş. Bunu söyleyen, ateist. Sevgilisi, müslüman. Sevgilisi kendine ayak uyduramadığı için, beni ayartmaya çalışıyor. 30'uma kadar içmemişim. Bu yaştan sonra zor, dedim. Senin yaşlarındayken gelecektin bana. Ki o yaşlarda içmek için fazlasıyla sebebim vardı. Direnmezdim.

O yaştayken gitmiştim ilk Duman konserime. Sokakta sabahlamıştık fakirlikten. Ve adına macera demiştik. Yanaımdakiler de içmemişti. Hoş, bulsalar içerlerdi ya.

Yarın Mersin'de Levent Yüksek konseri vardı. İptal oldu. İstanbul'da yaşamıyorsanız hayat çok zor. 

Storie Store meğer iki yaşına girmiş. Ben öğreneli iki ay bile olmadı. Adana'daysanız gidin. Adana'ya gelmeyi düşünüyorsanız bana yazın. Ben sizi götürürüm. 

Çizi yedim. Çizi adının cheesy kelimesinden geldiğini öğrendikten sonra bir daha benim için hiç bir şey eskisi gibi olmadı.

Çantamın üstünde AAH yazıyor. Vakko'da 3000 liraya görüp, Aliexpress'ten 37 dolara almıştım. "Aaah dedim sonra,
Aaahhh"

Didem Madak'ı özlüyorum. Çiçekli şiirler, 43 numara ayakkabılar, üstüne basılıp geçilen çocuklar, kocam bir çingeneydi, varoşların leydisi olmak istiyorum, sahte Benetton ama zevkli, bir mutfak cadısıyım bu sıralar, bir kabakla boğuşuyorum, tüm üzgün oluşlarımın adı: anne

Çocukluğuma inmek istiyorum. Bendeniz saçı kesen Dünya Kuaför, beni Bendeniz'e bir kez bile benzetemedi. Sezen Aksu saçı kestirdim sonra. Bir tutamını önüme bıraktım. 7 yaşında Bergen'e dönüştüm. Çünkü ben ne İzmir'liydim, ne sarışın, ne özgür.. Mülteci çocuklar gibiydim. Kapının dışındaydım. Dışarı çok soğuktu. İçeri alınmayı isteyemeyecek kadar gururluydum. İçeri alınmadım. İçeri çağrılmadım. İçeriden televizyon sesi geliyordu. Soba yanıyordu. Üstünde kestane yoktuysa da en azından beş litrelik Çelik tencerede nohut haşlanıyordu. İki tane de olsa nasiplenebilirdim. Kimyon ve tuz Eker, çerez ederdim. "Kemmuniyle, tuziyle" derdi babam. 

Sonra biriketleri dizip, okul yaptık. Sınıf yaptık. Kendimize bağışladık. İngilizce öğretmeni oldum. Büyüdüğünde fakir olduğunu ve saçının 20'sinde döküldüğünü öğrendiğim çocukluk aşkım Şahin, okul müdürü oldu. İyi ki çocukluk aşkım olarak kalmış, dedim. Küçükken ikimizi gelin damat ettiğim hayallerim gerçekleşmediği için teşekkür ettim Allah'a. Fakir olmuştu çünkü. Yine de sağ olsun, o Zaman'lar hayallerimde beni taciz etmek isteyen halamın oğlunun elinden kurtarıyordu. Her defasında beni elimden tutup, oradan uzaklaştırıyordu. Ve ben onunla güçleniyordum. Nasıl fakir oldun Şahin, anlatsana. Oysa öğretmencilik oynarken deden koca kavanozlardan avuçla fındık veriyordu bize. Sen bilmiyorsun tabi. O zamanlar sizin evin orada oynayalım diye ısrar etmem, bundandı.

Çocukluğum yok olsa da inemesem. O kuyuya inen ip merdiveni çekip götürse ya itfaiye. 

Sevildiğimi ilk hissettiğim yaşımda doğsam bu kez. 15'imde yatakhanede arkadaşlarım bana doğumgünü yapmışken doğsam. O mumları nereden buldunuz siz? Bravo size. O mumları alacak parayı benim için buldunuz ya, siz çok yaşayın. 

Seni seviyorum, seni özledim, günaydın, çok yaşa, teşekkürler demenin ayıp olmadığını öğrettiğiniz için teşekkürler. 

15 yaşımda doğdum. İlk kez 15 yaşımda teşekkür ettim. İlk kez lütfen dedim. 

Önceki hayatımda nezaket, sosyete özentiliği sayılıyordu. Ne kötü..

23 nisan çalışıyorlar çocuklar müzik öğretmenimizle. Aaah kalbim delisin delisin delisin .... 

Yaşama sevinci ver yarabbim. Bugün bu yılın ilk eriğini yedim. Yeşil eriğin hatrına yaşama sevinci ver. Bugün muhteşem kokulu çiçekler getirdi büyümüş de küçülmüş Münire. O rengarenk çiçeklerin içinde saklı koku hatrına yaşama sevinci ver allahım. 

Ayna camlı güneş gözlüğü takmasın kimse. Çok değişiyorlar ayna camlı gözlük taktıktan sonra. 

Yorumlar

  1. Sevilerek sahip çıkılarak buyutulmedigin zaman hayat çok. O boşluğu hiçbir şey dolduramiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pazar günü arkadaşımla annesine gittim. Annesi ile samimiyetleri beni ağlattı sonrasında. Ben annemin yanında çok mesafeli, çok ciddiyim. Gülemem, sohbet edemem, temas edemem. Utanırım. Bunlar sadece arkadaşlarla yapılan şeyler diye biliyorum ben. Arkadaşımı annesiyle öyle görünce... Aaah dedimm . Aahhhh

      Sil
  2. Daha da kötüsü sevildiğini zannederek kendini kandırmak.Gerçeği görünce yaşama sevincin sönüyor. Ben 32 yaşımda gerçeği farkettim. O gün bugündür bosluktayim. Beni kimsenin gerçekten sevebilecegine bile inanamıyorum. Hemen uzaklasiyorum giciklasiyorum beni sevenlere karsi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi anlıyorum. Güvensizlik, tamir edilmiyor

      Sil

Yorum Gönder

Alkışlayan eller dert görmesin

Bu blogdaki popüler yayınlar

Koridorum - Mayıs 2016

Benim gibi malgöz olmayın