Yaşlı Bir Garson Görünce

Arkadaşım bana şu linki attı. Yaşlı olup da garsonluk, ayakkabı boyacılığı vesaire yapanlara üzülüyorum dedi. Çok saçma geldi bana.

https://seyler.eksisozluk.com/yasli-bir-garson-gorunce-istemsizce-coken-huzun

Ben babam ve babam gibi boş boş oturan yaşlılara üzülüyorum. Hadi babam kafadan çatlak. Gayet aklıbaşında eli kolu tutup da kahvede okeye dördüncü olan yaşlılara çok üzülüyorum. İnsanlara hizmet etmeyi gerektiren bir işte çalışmanın ya da işte torunu yaşındakilere hizmet etmeyi gerektiren bir işte çalışmanın acınası bir tarafı yok. Asıl acınacak halde Olanlar, TV karşısında ya da kahvehane sandalyesinde ölümü bekleyenler. Onlar öyle acınasıdılar ki ölümü beklediklerinin farkında bile değildirler. Bir işe yaramak, her yaşta gurur duyulacak bir şeydir. Ama küçük bir üretimin, ama büyük bir hizmetin parçası olmak asla acınası ya da merhamet edilesi bir şey değildir. Biz, geleneklerimiz ve dini inançlarımız gereği yaşlılara ekstra saygı gösteririz. Çocukları taciz edenlerin genellikle 70 yaş üstü adamlar olduğunu hatırlatmak isterim. Konuyu saptırmış olabilirim ama 70 yaşında da olsa 17 yaşında da olsa bir komi, bir otobüs muavini eşit derecede saygıyı hak eder. Bu amca yaşlı, ben ona sipariş verip onu yormayayım demek, fazla iyiniyetli bir yaklaşım olur. Konuyu biraz daha saptırmak istedim nedense. Çoğu insan, sokakları süpüren yaşlı bir belediye işçisine acır. Ama insanların pislik bencil zevkleri uğruna yorgunluk ve açlıktan ölen fayton atına kimse acımaz. Ya da hayvanat bahçesindeki maymuna. Niye? Çünkü onların dili yok. Onlar bize sitem edemez. Bu konu böyle uzar. Eli ekmek tutan kimse de zaten yaşlanmaz. Ailesini geçindirebilmenin gururu, kişiye enerji verir.




Balkonum, yani pardon çiçeklerim ve saksılarım iki üç günde bir değişiyor. Hatta bir de saksılara bahçe temalı oyuncaklar aldım. Bu resimler geçen haftaya ait. Son halini de atarım bir ara yaaa.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Benim gibi malgöz olmayın

Allahını seven üstüme çanta atsın!! (İmza: Bütün kadınlar)